Live

O barjă cu 1.500 de tone de cărbune din Rusia s-a scufundat în Portul Constanța. Anchetatorii iau în calcul două ipoteze

Data actualizării: Data publicării:
Portul Constanţa. Foto: Inquam Photos / Daniel Stoenciu

O barjă încărcată cu 1.500 de tone cărbune din Rusia s-a scufundat în Portul Constanței. Nu se cunosc încă motivele acestui accident, dar Garda de Mediu este în alertă din cauza riscului de poluare.

Barja fusese încărcată cu aproape 1500 tone de cărbune, în dana 119 a portului Constanța, iar apoi a fost dusă în dana 99 pentru a se alătura convoiului cu mai multe barje care urmau să plece spre Canalul Dunăre Marea Neagră. Acolo, barja a început să ia apă și, deși muncitorii au încercat să o pompeze, barja s-a scufundat.

Pentru că incidentul a avut loc in imediata apropiere a danei, traficul naval nu a fost pus in pericol, au transmis autoritățile portului Constanța.

Autoritatea Navală Română a dispus efectuarea unei anchete.

Momentan, sunt două ipoteze cu privire la acest incident: ori încărcarea defectuoasă a mărfii, ori apariția unei fisuri care a dus la situația în care barja să ia apă și să se scufunde.

Potrivit informațiilor Digi24, barja era din Germania și avea proprietar sârb. Cele 1.500 de tone de cărbune erau din Rusia și trebuiau să ajungă în Serbia.

Muncitorii au montat un limitator pentru ca marfa să nu ajungă în larg. Deasupra apei au apărut urme de ulei, așa că a fost sesizată Garda de Mediu.

Autoritatea Navală Română a luat legătura cu armatorul pentru a scoate cărbunele și pentru a aduce barja pe linia de plutire.

Editor : G.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

EXCLUSIV Început abrupt de emisiune: ”Florin ne-a cutremurat cu o veste”. Dezvăluirea făcută imediat, în direct

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Înalta Curte: Pensiile anticipate parțiale ale românilor care au locuit în zone poluate nu pot fi recalculate

Danemarca va planta un miliard de copaci pe terenuri agricole în următorii 20 de ani

Platforma de foraj pentru proiectul Neptun Deep a ajuns în România

Războiul primarului din Constanța cu părinții elevilor din oraș. Edilul cere controale în 5 școli, pentru a verifica vizele de flotant

Partenerii noștri