Live

Ministrul Mediului: Trebuie să ne gândim la o metodă prin care să îndepărtăm toate mașinile Euro, Euro 2 și Euro 3

Data publicării:

Maşinile cu normele de poluare Euro 0, 1, 2 sau 3 ar trebui cumva îndepărtate de pe piaţă şi trebuie gândită pentru anul viitor o modalitate de a face acest lucru, în aşa fel încât să nu fim atacaţi la Curtea Europeană de Justiţie, a declarat, marţi, la un eveniment pe teme de mediu, ministrul de resort, Graţiela Gavrilescu, potrivit Agerpres.

"Nu numai că România trebuie să-şi facă ţintele, dar este normal să putem să îndepărtăm din casele noastre şi din instituţiile mari toate echipamentele electronice şi electrocasnice care sunt, în momentul de faţă, mari consumatoare de energie. Toate trebuie făcute în sensul de a diminua reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi emisiile de CO2, şi aici fac referire la Programul "Rabla". În acelaşi timp, trebuie să ne gândim foarte bine pentru anul viitor la o metodă prin care toate maşinile care au Euro 0, 1, 2, 3 să fie cumva îndepărtate de pe piaţă. Acest lucru trebuie să fie făcut numai printr-o asumare, dar şi printr-un mod în care să nu putem fi atacaţi la Curtea Europeană de Justiţie a Uniunii Europene", a spus Gavrilescu.

De la 1 februarie 2018, taxa auto a fost eliminată, iar toţi cei care plătiseră o sumă la înmatricularea autovehiculelor urmau să-şi primească banii înapoi de la stat. Ulterior acestei măsuri, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a declarat că Timbrul de mediu va avea un înlocuitor, dar "în niciun caz nu va fi vorba despre o nouă taxă".

În cele din urmă, la jumătatea lunii decembrie 2018, Gavrilescu anunţă că nu a fost găsită nicio variantă a noii contribuţii care urma să înlocuiască taxa auto până la ora actuală, iar până la găsirea unei formule finale va mai dura.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.

Graţiela Gavrilescu a anunţat, marţi, la un eveniment de profil, că îşi va depune demisia din funcţia de ministru, imediat după şedinţa de Guvern programată astăzi, adăugând că "viaţa poate continua şi fără funcţia de ministru". 

Editor web: Vlad Mironescu

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

”România părea că e Andorra”. A văzut tragerea la sorți din Liga Națiunilor și nu s-a abținut: ”Acolo îi e locul”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Tanczos Barna: În 2022 sigur nu va exista taxă auto, de mediu sau primă înmatriculare. Vedem în 2023

Ministrul Mediului: Nu se va introduce nicio formă de taxă auto anul acesta

România ar putea avea o taxă pe poluare. Ministrul Mediului: “Poluatorul plătește sau toată țara”

Ce spune ministrul Mediului despre o nouă taxă auto: „România trebuie să decidă, da sau nu”

Partenerii noștri