Video Imagini din portul Sulina, blocat de zeci de nave. Timpul de așteptare ajunge la câteva zile și amplifică problemele
Peste 70 de nave ucrainene încărcate cu marfă, în special cereale, așteaptă să intre în Portul Sulina, la controlul de frontieră. Verificările se fac în doar trei puncte de acostare, prea puține pentru fluxul de nave ajunse în port, ceea ce duce la întârzieri și blocaje. Ciprian Cotigă, reprezentant al Administrației Fluviale a Dunării de Jos Galați, a declarat pentru Digi24 că problema e că porturile sunt dimensionate pentru o anumită șarjă de marfă și că nu se poate trece deodată de la 3 – 4 nave la 70-80.
Statul la stat. Sursă de bani ignorată: Porturi dunărene pline de bălării, gunoaie și câini. Străinii evită să coboare de pe nave
Explozie uriașă la o fabrică din Columbia
Rusia a atacat din nou porturile Reni și Ismail
Momentul în care rușii atacă nava civilă în Marea Neagră
Cum arată vaporul de lux construit pentru Elena și Nicolae Ceauşescu
Poluare masivă pe Dunăre
Portul Constanța, refugiu pentru navele care veneau la Odesa
Repunerea pe linia de plutire a Ever Given a costat un miliard de dolari
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Până la izbucnirea războiului, prin portul Sulina treceau zilnic 2- 3 nave la controlul de frontieră. Acum, timpii de așteptare sunt și de câteva zile.
După controlul de la Sulina, navele își continuă drumul spre porturile Giurgiulești sau Ismail, dar și danele lor sunt aglomerate, ceea ce amplifică blocajele.
Potrivit legislației, din Marea Neagră până în porturile dunărene, navele maritime trebuie conduse de personal al Administrației Fluviale a Dunării de Jos Galați. Instituția spune că are personal, dar că acesta este dimensionat la condițiile de dinainte de război.
"Sunt de aproape cinci ori mai multe nave decât în condiții normale. Principala încărcătură o reprezintă cerealele, dar ele transportă și tancuri sau motorină.
Problema e că toate porturile sunt dimensionate pentru o anumită șarjă de marfă, nu putem deodată trece de la 3 – 4 nave la 70 – 80 de nave.
Se creează priorități, dar acesta e nivelul pentru verificări, număr de piloți, puterea de operare a porturilor.
Cauza situației e conflictul din Ucraina", a explicat Ciprian Cotiga.
Editor : G.M.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News