Experiment Digi24 lângă o trecere de pietoni în zona unei școli din București. Șoferii trec cu aproape 90 km pe oră
Un radar așezat la vedere, eventual dotat cu un ecran care arată viteza sau o față zâmbitoare, îi face pe șoferi să respecte legea. Este concluzia unui experiment făcut la o trecere de pietoni din apropierea unei școli din București. Când radarul este ascuns, vitezele înregistrate se apropie de 90 de km pe oră.
Țepe pe internet cu anvelope de iarnă. Cum vă puteți feri de ofertele-capcană
Șoferii care conduc agresiv pot fi reclamați online începând de astăzi
Șoferul elvețian autointitulat „nepotul lui Dracula” a fost arestat preventiv
Un polițist sare din mașină și lovește cu pumnii și picioarele un șofer
Aglomerație infernală la frontieră
Aglomerație pe autostrada A2 către mare și pe DN1, Valea Prahovei
VIDEO. Scene șocante pe autostradă: Doi copii au fost proiectați din mașină, în mijlocul traficului, după un accident
Momentul în care mai mulți șoferi ridică bariera cu mâna și traversează calea ferată
Explicațiile ministrului Sănătății despre testele antidrog
Experimentul s-a derulat astfel: în dreptul trecerilor s-a montat un radar, care arată viteza cu care circuli. Dacă mergi regulamentar, radarul îți arată un zâmbet. Dacă mergi cu viteză mare, o să vezi o față nervoasă.
Experimentul a fost realizat împreună cu Emil Gâtej, expert în condus defensiv. Mai întâi, specialistul a montat radarul în portbagajul mașinii, pentru a nu fi la vedere. A fost înregistrată apoi viteza cu care treceau șoferii în fața unei școli, la câțiva metri de trecerea de pietoni, zonă în care circulația e reglementată la 30 de kilometri pe oră.
Prima mașină a fost înregistrată cu 85 de kilometri pe oră. Nici următoarele patru nu au mers cu viteza legală. Recordul a fost atins de a cincea mașină, care gonea cu 87 de kilometri pe oră, ca să prindă verde la semafor. Și următorii șoferi au trecut cu viteze de cel puțin 60 de kilometri pe oră.
Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: "Explicația științifică pentru care viteza trebuie redusă la 30 de km/h în dreptul școlilor este legată direct de subiectul distanței de frânare.
La 60 km/h, parcurgem 10 metri pe secundă, asta înseamnă că vor trece vreo 20 de metri până reacționăm și la aceasta adăugăm distanța de frânare a mașinii. La 85 de km/h, șansele de a putea opri sau ca acel accident să se termine doar cu victime sunt minime".
În continuarea experimentului, radarul a fost scos la vedere. Ca prin minune, șoferii au început să circule regulamentar.
Emil Gâtej, specialist în condus defensiv: "În momentul în care sunt monitorizați, procentul șoferilor care circulă cu viteză legală crește cu jumătate. Ține de educație. Un șofer needucat, în momentul în care nu e observat, face ce-l taie capul. În momentul în care știe că e observat, începe să reducă, de teama consecințelor".
Acest experiment a fost implementat cu succes în Germania, în ultimii zece ani.
Editor : G.M.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News