Scene ca-n filme în traficul din București. Un șofer care a lovit cinci mașini, de negăsit
Cinci maşini au fost spulberate vineri în Bucureşti de un bărbat care avea poliţia pe urme. Gonea nebuneşte în autoturismul lui şi s-a speriat când a văzut că duba oamenilor legii se apropie. A pierdut controlul volanului, iar după accidentul în care a rănit două persoane a reuşit să fugă.
Criză de muncitori în construcții. Șantierul unde lucrează oameni din 4 județe, ca să ridice 100 de blocuri
DIGI Spania îi ajută pe cei afectați de inundațiile catastrofale
Românii se întorc acasă. Motivul care îi face să renunțe, după ani de pribegie, la viața din Occident
Surse: PNL vrea să-l pună premier pe Ilie Bolojan după alegerile prezidențiale
Operaţiunea „Ghost Gun”
O femeie a murit în fața spitalului, la scurt timp după ce a fost externată
Maia Sandu a câștigat cu 82% în diaspora
Campania la prezidențiale, „o luptă nedreaptă”
Declarații la închiderea urnelor din partea Maiei Sandu și a lui Alexandr Stoianoglo
Bărbatul bănuit de furt era urmărit de câţiva kilometri. A profitat de traficul aglomerat, s-a strecurat printre maşini şi o vreme a reuşit să se ţină la distanţă de poliţişti. La un semafor nu a mai avut spaţiu de manevră şi cursa s-a oprit.
Maria Moiș, jurnalist Digi24: Șoferul venea cu viteză din zona Băneasa și undeva în zona stației RATB Pipera a pierdut controlul volanului. A intrat în plin în cinci masini care se aflau în mers, unul dintre șoferi a avut nevoie de îngrijiri medicale.
Ceilalţi şoferi şi pasageri din maşinile lovite au scăpat nevătămaţi, dar trei dintre cele cinci maşini avariate au fost ridicate pe platforme.
„M-am pomenit că îmi zboară oglinda din partea dreaptă și eram primul în coloană, m-a acroșat cu oglinda și cu aripa și dup-aia a intrat în mașina din față”, a povestit unul dintre șoferi.
„M-a lovit cineva în spate. Atât îmi amintesc”, spune o altă șoferiță.
Doar şoferul fugar a reuşit să fugă. Complicele lui a fost rănit şi nu a putut să se facă repede nevăzut.
Pasagerul care se afla în mașina cu care a fost provocat accidentul a încercat și el să fugă, numai că a fost prins repede de polițiști și încătușat.
Poliţiştii încearcă să afle de la complicele fugarului unde s-ar putea ascunde suspectul căutat acum în tot Bucureştiul. Singurul lucru clar este de unde a început cursa infernală.
„La ora 11.30 un echipaj de poliție se deplasa la o intervenție prin 112, moment în care au făcut semnal de oprire unui alt autoturism cu numere de înmatriculare de Bulgaria. Conducătorul a refuzat să oprească, motiv pentru care aceștia au plecat în urmărirea lui”, a explicat Mirela Druga, purtător de cuvânt al Poliției Capitalei.
Când va fi prins, şoferul fugar care a lovit cinci maşini şi a rănit doi oameni va fi acuzat şi de vătămare corporală plus fugă de la locul accidentului.
Fost şef al Poliţiei rutiere: Presa și ONG-urile au responsabilitatea lor
Lucian Diniță, fost șef al Poliției Rutiere, a comentat incidentul, prin telefon, la Digi24. „Din păcate, de foarte multe ori, cei care sunt în astfel de situații sfârșesc uneori tragic; alteori reușesc să evite mai multe victime”, a spus Lucian Diniță. El consideră că nu e justificată întrebarea cum de a reușit șoferul respectiv să fugă de poliție, mai ales că Pipera este o zonă foarte aglomerată. „Acum, depinde foarte mult și cu ce autoturism se deplasa, depinde în ce zonă se deplasa, depinde în ce condiții se deplasa, pentru că știți foarte bine, există în momentul de față și aici cred că sunteți deja de acord cu mine, e vorba de educația pe care fiecare o are în traficul rutier; aici cred că suntem undeva la zona zero. Și atunci, fiecare, mai ales în momentul în care dvs promovați sau mă rog, prezentați, nu promovați, prezentați fel de fel de situații, fiecare învață de la fiecare. Și atunci, știți, ca și la locul de muncă, te profesionalizezi pe măsură ce vezi de la alții și atunci înveți cam cum să scapi. Cam asta este mișcarea. Ceea ce este mai tragic este faptul că să ajungi să ai o astfel de atitudine față de poliție e deja ceva care frizează absurdul”, a spus fostul șef al Poliției Rutiere la Digi24.
De ce ai face așa ceva, de ce ți-ai imagina că dacă fugi scapi de poliție? a fost întrebat fostul șef al poliției. „Dacă e tânăr, din șmecherie. S-ar putea să aibă și alte probleme, cine știe, să fie sub influența alcoolului sau nu posedă permis ori are dreptul de a conduce suspendat”, a indicat el posibile piste.
Lucian Diniță este revoltat de nivelul educației rutiere din România și spune că n-a auzit ca vreunul dintre cele peste 150 de ONG-uri să se ocupe și de acest aspect. Este supărat inclusiv pe mamele care traversează strada fără să-și ia, preventiv, copiii din căruț.
„Dar din câte exemple aveți, vi se pare că există educație rutieră în țara aceasta? Eu nu cred! Și cred că aveți atât de multe exemple... Haideți să vă dau un singur exemplu. Vă aduceți aminte de selfiuri făcute la volan și ce s-a întâmplat? Asta de unde pleacă, nu pleacă de la educație? Și binînțeles, nu în ultimul rând, de la acest comportament pur și simplu imbecil. (...) Sunt foarte mulți șoferi care le ignoră (semnalele acustice ale poliției - n.r.), unii șoferi nu le aud pentru că au muzica la maximum, pe alții nu-i interesează, alții chiar vor să se întâmple chestia asta ca ulterior, cine știe, să fie despăgubiți în vreun fel sau altul. Știți ce se întâmplă? Tot acest comportament și toată această nebunie în trafic pleacă pur și simplu de la educație și-n al doilea rând uitați-vă cum românii exportă acest comportament și în străinătate. Nu vi se pare că este un semnal de alarmă totuși pentru cei care sunt autorități în momentul de față? (Ce ar trebui schimbat ca să avem educație rutieră, încă de la clasele mici?) Păi foarte simplu! Hai să vă dau un exemplu. Există - am înțeles de la televiziuni, n-am știut până acum - că sunt 150 de ONG-uri, dar n-am auzit niciunul care să se ocupe de educație rutieră și mai ales la grădiniță. Vă mai pun o întrebare: câte mame cu copii, în căruț, ați văzut că în momentul în care se angajează în traversarea unei străzi, chiar și pe trecerea de pietoni, ia copilul în brațe, astfel încât căruțul să fie liber? Ați văzut așa ceva? Eu n-am văzut deloc. Mai întâi împinge căruțul cu copilul pe trecerea de pietoni, în ideea că cel care vine cu mașina va opri că vede căruțul cu copil! Oare așa trebuie gândit?”, se întreabă fostul șef al Poliției Rutiere.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News