Video Fermierii au forțat intrarea în București, dar au fost opriți de poliție. Simion și Șoșoacă s-au dus să-i instige, dar au fost huiduiți
Transportatorii și fermierii au forțat joi seară intrarea în Capitală cu tractoarele. Au vrut să ajungă în Piața Victoriei dar nu aveau autorizație și au fost blocați de forțele de ordine. Vineri dimineață, protestatarii cu utilajele sunt la Chiajna, pe șoseaua de centură.
ACTUALIZARE 21:20 Diana Șoșoacă a discutat și cu colonelul Marius Velicu din Jandarmerie: „Sunteți foarte obosit...Dvs veniți deja obosit de acasă, este? Ce v-a obosit? Viața de zi cu zi pe care v-o dă Ciolacu? După care vă dă ordine? De ce? Că e un fătălău căruia îi e frică de proteste? Ăsta e Ciolacu, un cioflingar, un fătălău, căruia îi e frică de proteste. El nu suportă protestele, îi e frică. Pe el nu-l contestă nimeni. Pe bune? Despre ce vorbim? Pentru ce îi opriți pe amărâții ăștia să meargă?”.
Repartitoarele de căldură vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2025
Incendiu puternic într-un bloc din Sectorul 3 al Capitalei. Două persoane au fost evacuate
O femeie ar fi furat produse medicale dintr-un spital din Capitală. Acestea erau apoi vândute de soțul ei în cabinete stomatologice
Șofer filmat cu un copil în brațe, la volan. Ce amendă riscă bucureșteanul căutat acum de poliție
Bărbat de 23 de ani, sub control judiciar la cinci luni după plângerea unei tinere care îl acuză că a abuzat-o sexual în București
Noi imagini cu accidentul provocat de „nepotul lui Dracula”
VIDEO: Accident grav în Capitală. Au fost implicate patru mașini
Apa încălzită în oală, confort de Capitală. A venit frigul, caloriferele rămân reci
Referendumul lui Nicușor Dan a fost aprobat
ACTUALIZARE 20:40 Și senatoarea extremistă Diana Șoșoacă s-a dus la Chiajna, unde i-a confruntat pe jandarmi. Aceasta și George Simion au fost huiduiți de oameni. Liderul AUR a plecat spre localitatea Afumați.
ACTUALIZARE Rareș Hopincă, prefectul Capitalei, intervenție la Digi24: „Am fost în rândurile celor care protestează în Militari-Chiajna și am făcut o invitație la dialog, am solicitat ca o delegație a celor care protestează acolo să vină împreună cu mine la sediul instituției Prefectului, am discutat inclusiv la nivelul Cancelariei Premierului, unde 3 consilier de stat sunt pregătiți pentru a asculta revendicările persoanelor care protestează.
Este neclar pentru mine motivul pentru care insistă să se protesteze și nu prezintă o listă concretă și foarte clară a acestor revendicări.
Îmi pare rău că aceste proteste sunt deturnate politic, pentru că nu cred că este momentul ca anumite nemulțumiri și revendicări să fie instrumentate politic de un partid extremist.
Forțele de ordine își fac datoria pentru că trebuie să mențină un climat de ordine publică în Municipiul București. După cum am spus și protestatarilor, există căi legale pentru organizarea protestelor. Dreptul de a protesta este reglementat de Constituție și apărat de statul român, dar toată lumea trebuie să respecte legea, trebuie o autorizație.
Asociațiile reprezentative ale transportatorilor nu recunosc acei transportatori care protestează în paralel. La fel stau lucrurile și în cazul asociațiilor reprezentative ale agricultorilor, ceea ce nu înseamnă totuși că persoanele care protestează nu sunt agricultori sau transportatori”.
ACTUALIZARE 20:30 Liderul AUR George Simion s-a dus joi seară în Chiajna, localitate limitrofă a Bucureștiului unde protestatarii fermieri au încercat să treacă cu tractoarele de un blocaj al Jandarmeriei și Poliției. Parlamentarul i-a instigat pe manifestanți la a protesta, acuzând forțele de ordine că nu-i lasă.
„Ce drept aveți dumneavoastră să ne îngrăditi dreptul de a trece? Arătați-mi un indicator! Aveți ceva care ne interzice?”, a strigat un protestatar la un polițist care încerca să comunice cu aceștia.
În cele din urmă, tractoarele au trecut pe lângă mașina de Poliție, agenți și jandarmii care au rămas pe margine, la ieșirea de pe centura Capitalei, uitându-se la ce se petrece.
Prefectul Bucureștiului, Rareș Hopincă, a încercat să tempereze protestul, discutând cu fermierii.
Protestatarii i-au transmis prefectului Capitalei că nu au ce discuta cu el şi i-au propus să ia o hârtie cu cerinţele lor să o pună pe masa Guvernului, întrucât problemele pot fi rezolvate de premier şi miniştrii Agriculturii şi Transporturilor.
În replică, prefectul Hopincă a punctat că este reprezentantul Executivului la nivelul municipiului Bucureşti.
El a menţionat că ministrul Transporturilor a primit trei asociaţii ale transportatorilor joi dimineaţa. „S-a decis în cadrul discuţiilor continuarea acestora până la momentul identificării de soluţii reale”, a precizat prefectul.
Rareş Hopincă a subliniat că dreptul de a protesta este garantat de Constituţie şi a făcut apel la manifestanţi să depună o solicitare de autorizare a acţiunii lor la Primăria Capitalei.
În Chiajna, fermierii au întâlnit un nou baraj al Poliției și Jandarmeriei în Chiajna, care de data aceasta a fost format din mașini care blochează șoseaua. Unii protestatari nu au vrut să se legitimeze în fața polițiștilor iar scandalul a urmat.
Scopul protestatarilor, inclusiv al transportatorilor, nemulțumiți că Guvernul le-a ignorat cererile, este să ajungă cu autovehiculele lor în Piața Victoriei.
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a afirmat miercuri, legat de protestul "spontan" al transportatorilor la care s-au alăturat şi câţiva fermieri, că până în acest moment, la ministerul Agriculturii nu a primit nicio revendicare, pentru că nicio asociaţie nu îşi asumă acest protest. El susține că acțiunea este "masiv distribuită pe reţelele sociale de un partid politic" care "încearcă să câştige capital de imagine sau un procent în plus în sondaje".
Sute de transportatori din toată ţara participă, joi, la a doua zi de protest. Camioane din toată ţara au pornit către Bucureşti, pentru a se alătura angajaţilor firmelor de transport care protestează deja pe centura Capitalei. Între timp, o delegaţie a transportatorilor a fost primită pentru discuţii la Palatul Victoria.
Citește și: Asigurătorii răspund transportatorilor care protestează. UNSAR: Tarifele RCA sunt deja plafonate
Revendicările transportatorilor:
- Plafonarea RCA la 5.000 de lei la B 0 şi posibilitatea suspendării acoperirii poliţelor (RCA/CMR/casco) când un camion nu este în uz şi prelungirea automată a valabilităţii.
- Scurtarea timpilor de trecere a frontierei prin modificarea OG 43 şi respectarea Regulamentului European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)
- Reintroducerea toleranţelor la depăşirile de greutate/gabarit, aşa cum prevăd şi normele europene şi evitarea dublei taxări
- Mutarea controlelor rovinietei, cântarului şi al măsurării gabaritului pe teritoriul naţional/la cel puţin 15 km de punctul de trecere a frontierei, respectând astfel şi Regulamentul European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)
- Alocaţii de cazare/alocaţii de hrană
- Acordarea alocaţiei de cazare neimpozabilă de 265 lei/zi pentru salariaţii bugetari să se acorde şi angajaţilor din privat, fără documente justificative.
- Introducerea unei alocaţii de hrană pentru lucrătorii detaşaţi, neimpozabilă, în valoare de 40 euro/zi, care să se adauge la plafonul maxim de 87,5 euro/zi în limita căruia se poate acorda indemnizaţia de detaşare
- Reglementarea unui mediu de concurenţă loială în transporturi:
- Reglementarea unei legi anti-dumping prin care se pedepseşte prestarea unui serviciu la un tarif care nu acoperă costurile implicate (poate fi aplicată la nivelul întregii economii pentru interzicerea activităţii economice sub costuri). Impunerea unui tarif minim de referinţă.
- Obligaţia plăţii timpilor de aşteptare a camioanelor la încărcare/descărcare care depăşesc 2 ore
- Obligaţia plăţii serviciului prestat de şofer de încărcare/descărcare a mărfii în/din camion sau interzicerea acestui serviciu
- Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licenţiere o asigurare de risc financiar sau orice altă formă de garanţie bancară în limita căreia poate încheia tranzacţia
- Responsabilizarea beneficiarului mărfii, care a asigurat încărcarea camionului, în cazul în care la cântar se constată altă greutate decât în documente
- Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport
- Controlul camioanelor ucrainene pe teritoriul României în egală măsură cu al celor româneşti. Rezolvarea problemelor de acces în Portul Constanţa care au devenit din ce mai acute de când sunt atât de multe camioane ucrainene care intră zilnic în port.
Editor : Alexandru Costea
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News