Live

Europarlamentarul român Victor Negrescu cere Comisiei Europene să intervină în scandalul canalului Bâstroe

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Profimedia Images

Eurodeputatul Victor Negrescu a solicitat Comisiei Europene să își prezinte poziția cu privire la cererea Ucrainei de a include brațele Chilia și Bîstroe în rețeaua transeuropeană de transport.

„La începutul lunii februarie, autoritățile ucrainene au prezentat un plan de dragare a canalului navigabil Bâstroe, aflat în Delta Dunării, zonă protejată, parte a patrimoniului mondial UNESCO, deosebit de importantă pentru ecosistemul de mediu european. Conform tuturor experților, asemenea lucrări ar duce la degradarea majoră, ireversibilă a Deltei Dunării. Mai mult, aceste lucrări sunt și contrare dreptului internațional, conform concluziilor a numeroase organisme internaționale”, a spus eurodeputatul român, într-un comunicat de presă.

Conform lui Negrescu, România „şi-a arătat în mod constant sprijinul pentru Ucraina, oferind inclusiv, ca măsură excepțională, acordul privind folosirea canalului Bâstroe în scopul tranzitării navelor cu încărcătură cerealieră, în vederea reducerii consecințelor agresiunii Federației Ruse asupra acestui stat, și a reiterat nevoia ca angajamentele asumate să fie în continuare menținute”.

Ambasada Ucrainei la București a precizat că toate lucrările „sunt executate exclusiv în cadrul frontierei de stat a Ucrainei” și „vizează exclusiv întreținerea căii navigabile”. Ucraina a îndemnat, de asemenea, la „avansarea responsabilă de informații publice pentru a nu prejudicia relațiilor bilaterale și pentru a nu alimenta propaganda rusă” și și-a exprimat recunoștiința pentru solidaritatea părții române.

Conform Ucrainei, toate lucrările de dragare pe Dunăre sunt de natură operațională curentă și vizează exclusiv întreținerea căii navigabile, adică asigurarea siguranței navigației prin menținerea caracteristicilor tehnice actuale, precum și eliminarea consecințelor de colmatare naturală.

Lucrările operaționale de dragare pe șenalul maritim navigabil, ca urmare a colmatării naturale semnificative, se execută în mod permanent de mai mulți ani în zonele specificate și convenite, în conformitate cu normele legislației ucrainene, acordurile și convențiile internaționale, au precizat reprezentanții Kievului, care au adăugat că au informat Administrația Fluvială a Dunării de Jos cu privire la lucrările planificate.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat miercuri că există semnale că în momentul de faţă Ucraina ar draga canalul Bîstroe, activitate cu impact asupra mediului.

O zi mai târziu, Ministerul Afacerilor Externe a precizat că nu a primit nicio informare de la autorităţile române privind execuţia unor lucrări de adâncire a canalului Bâstroe şi a reiterat poziţia României care nu este de acord cu propunerea de includere a braţelor Chilia şi Bâstroe în reţeaua europeană de transport TEN-T. De asemenea, Ministerul Mediului a anunţat că nici legislaţia naţională a României şi nici cea ucraineană nu permit desfăşurarea unor lucrări în acea zonă, care să pună în pericol biodiversitatea.

Editor : M.L.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Extrema dreaptă germană, AfD, cere ca Trump să ia cuvântul în Parlamentul European. Ce ar trebui să spună președintele ales al SUA

Mesajul Germaniei pentru Putin: Retrageți-vă trupele din Ucraina și începeți negocierile cu Kievul

Ucraina se pregătește să arunce în luptă brigada de soldați antrenată în Franța, dotată cu tancuri și armament greu

Trump promite „o armată puternică” și sfârșitul războaielor: „Trebuie să regăsim o ţară mare”

Partenerii noștri