Învățătoare, despre poezia lui Topârceanu, „masacrată” în manualul de Limba Română: „Acest tip de manual tâmpește”
Anca Malea, învățatoare și autor de manuale școlare, critică greșelile din manualul de Limba Română de clasa a II-a, acolo unde poezia „Balada unui greier mic”, a lui George Topârceanu, a suferit modificări atât asupra versurilor, cât și asupra topicii sau cuvintelor folosite de autor.
Proprietarii de cafenele și Fiscul se luptă în instanță pentru TVA la cafea și ceai
Copiii români de la țară, victimele sărăciei
Cod roșu de vreme extremă în România. Când va lovi viscolul
„Ne așteptăm la episoade mai severe” de iarnă. Vortexul polar și ciclonul Bert, explicate de climatologi
Ciolacu, criză de furie
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Repartitoarele de căldură vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2025
Care este legătura dintre studii și nivelul de trai
Băsescu, despre un război nuclear: Putin nu-mi dă impresia că a plecat din lumea asta / Cine crede că Rusia va ceda teritoriu se înșală
„E un text clasic care nu trebuie adaptat, pentru că nu pune probleme de înțelegere copiilor. S-a modificat brutal, se pierd rândul, măsura, rima poeziei. Nu era nevoie de acest gen de intervenție”, este de părere Anca Malea.
Adriana Nedelea: Aveți o explicație pentru aceste greșeli?
Anca Malea, învățătoare: „Nu știu ce au gândit colegele. E un manual al cărui autori sunt Gabriela Bărbulescu, Daniela Beșliu, Daniela Ioniță. Nu știu ce să vă spun.
Nu e singurul exemplu. În acest manual mai sunt greșeli. De exemplu, la Emil Gârleanu e o modificare făcută pentru prima dată, din câte știu. E scris cu „î” din „i”. Și pe vremea lui Ceaușescu „â” din „a” era obligatoriu. Mai există o virgulă pusă după titlu, dar nu e nevoie. E un complement de agent care nu are nevoie să fie scris așa.
În cazul în care copiii au noroc de un învățător care sesizează greșelile, e în regulă. Dacă nu, vom fi tributari acestui tip de manual care tâmpește și nu îi luminează deloc pe copii.”
Adriana Nedelea: Vă întrebați de ce apar aceste greșeli?
Anca Malea, învățătoare: „Copiii sunt prea mici. Cel puțin la clasa a II-a nu se sesizează greșeala de un copil care ia prima dată contact cu textul. La acest moment indentificăm greșelile, le punem pe o listă și le trimitem editurii. E tot ceea ce poate face un învățător.”
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News