Elevi nevoiţi să repete Simularea, după ce lucrările lor s-au „rătăcit”
Ghinion pentru şase elevi din Timişoara cărora profesorii le-au pierdut testele de la simularea Evaluării Naţionale la Limba şi Literatura Română. S-a întâmplat la Liceul Jean Louis Calderon. Cu acceptul Ministerului Educaţiei, al părinţilor şi al elevilor, testul a fost reluat, vineri dimineaţă, de cei şase copii. Între timp, Inspectoratul Şcolar Timiş face cercetări pentru a afla ce anume s-a întâmplat cu lucrările copiilor.
Cod roșu de vreme extremă în România. Când va lovi viscolul
„Ne așteptăm la episoade mai severe” de iarnă. Vortexul polar și ciclonul Bert, explicate de climatologi
Ciolacu, criză de furie
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Repartitoarele de căldură vor fi obligatorii de la 1 ianuarie 2025
Care este legătura dintre studii și nivelul de trai
Băsescu, despre un război nuclear: Putin nu-mi dă impresia că a plecat din lumea asta / Cine crede că Rusia va ceda teritoriu se înșală
Președintele Klaus Iohannis va fi chemat în Parlament (surse)
Primele reacții ale lui Simion și Piedone după înregistrarea audio în care ce se alintă cu „Satana” și „Sătănel”
Când au venit rezultatele simulării Evaluării Naţionale, nu toţi elevii liceului timişorean Jean Louis Calderon au primit lucrările corectate.
Greşeala a fost sesizată în momentul în care testele au ajuns la corectat. În loc de 27 de lucrări erau doar 21. Aşa că cei şase elevi au fost nevoiţi să reia simularea Evaluării Naţionale.
„Am încercat să dăm de aceste lucrări şi nu reuşim. Pur şi simplu sunt rătăcite”, a declarat Ion Ionici, directorul liceului „Jean Louis Calderon”.
„Părinţii au fost invitaţi la o şedinţă, le-am explicat care este situaţia, mi-am cerut scuze oficial, pentru că principala vinovăţie trebuie să mi-o asum eu. Au fost un pic dezamăgiţi şi singura lor rugăminte a fost ca într-o perioadă cât mai scurtă să reuşim să le dăm simularea pentru că ar vrea să vadă şi ei care este nivelul de cunoştiinţe a copiilor”, a explicat directorul.
Inspectoratul Şcolar Timiş a început să facă verificări să vadă ce s-a întâmplat.
„Este vorba despre o cercetare disciplinară pentru că fiecare a avut atribuţii clare în această simulare. Chiar dacă a fost doar o simulare”, spune Mihaela Petrov, inspector școlar adjunct în Timiș. „S-ar putea ca liceul să nu fie centru, în situaţia dată, pentru că aceasta poate fi una din repercusiuni”, a adăugat inspectoarea.
Cei mai afectaţi în acest caz sunt, însă, elevii. Au plătit greşeala altora şi au fost supuşi unui stres suplimentar şi inutil, spun psihologii.
„Înaintea examenului, stresul este maxim şi după examenul respectiv intervine o anumită decompensare, o stare de linişte, o stare de împăcare. Dacă acest ciclu este reluat, stresul este din ce în ce mai mare, frustrarea este foarte mare”, explică psihologoul Ciprian Angheluță.
Cei şaşe elevi care au dat de două ori simularea la Evaluarea Naţională vor afla rezultatele săptămâna viitoare.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News