Elevi nevoiţi să repete Simularea, după ce lucrările lor s-au „rătăcit”
Ghinion pentru şase elevi din Timişoara cărora profesorii le-au pierdut testele de la simularea Evaluării Naţionale la Limba şi Literatura Română. S-a întâmplat la Liceul Jean Louis Calderon. Cu acceptul Ministerului Educaţiei, al părinţilor şi al elevilor, testul a fost reluat, vineri dimineaţă, de cei şase copii. Între timp, Inspectoratul Şcolar Timiş face cercetări pentru a afla ce anume s-a întâmplat cu lucrările copiilor.
DIGI Spania îi ajută pe cei afectați de inundațiile catastrofale
Românii se întorc acasă. Motivul care îi face să renunțe, după ani de pribegie, la viața din Occident
Surse: PNL vrea să-l pună premier pe Ilie Bolojan după alegerile prezidențiale
Operaţiunea „Ghost Gun”
O femeie a murit în fața spitalului, la scurt timp după ce a fost externată
Maia Sandu a câștigat cu 82% în diaspora
Campania la prezidențiale, „o luptă nedreaptă”
Declarații la închiderea urnelor din partea Maiei Sandu și a lui Alexandr Stoianoglo
Alegeri prezidențiale în Republica Moldova, turul II: Sandu vs Stoianoglo. Val de alerte cu bombă la secții de vot, inclusiv în România
Când au venit rezultatele simulării Evaluării Naţionale, nu toţi elevii liceului timişorean Jean Louis Calderon au primit lucrările corectate.
Greşeala a fost sesizată în momentul în care testele au ajuns la corectat. În loc de 27 de lucrări erau doar 21. Aşa că cei şase elevi au fost nevoiţi să reia simularea Evaluării Naţionale.
„Am încercat să dăm de aceste lucrări şi nu reuşim. Pur şi simplu sunt rătăcite”, a declarat Ion Ionici, directorul liceului „Jean Louis Calderon”.
„Părinţii au fost invitaţi la o şedinţă, le-am explicat care este situaţia, mi-am cerut scuze oficial, pentru că principala vinovăţie trebuie să mi-o asum eu. Au fost un pic dezamăgiţi şi singura lor rugăminte a fost ca într-o perioadă cât mai scurtă să reuşim să le dăm simularea pentru că ar vrea să vadă şi ei care este nivelul de cunoştiinţe a copiilor”, a explicat directorul.
Inspectoratul Şcolar Timiş a început să facă verificări să vadă ce s-a întâmplat.
„Este vorba despre o cercetare disciplinară pentru că fiecare a avut atribuţii clare în această simulare. Chiar dacă a fost doar o simulare”, spune Mihaela Petrov, inspector școlar adjunct în Timiș. „S-ar putea ca liceul să nu fie centru, în situaţia dată, pentru că aceasta poate fi una din repercusiuni”, a adăugat inspectoarea.
Cei mai afectaţi în acest caz sunt, însă, elevii. Au plătit greşeala altora şi au fost supuşi unui stres suplimentar şi inutil, spun psihologii.
„Înaintea examenului, stresul este maxim şi după examenul respectiv intervine o anumită decompensare, o stare de linişte, o stare de împăcare. Dacă acest ciclu este reluat, stresul este din ce în ce mai mare, frustrarea este foarte mare”, explică psihologoul Ciprian Angheluță.
Cei şaşe elevi care au dat de două ori simularea la Evaluarea Naţională vor afla rezultatele săptămâna viitoare.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News