E. Andronescu: E greşită prevederea legală că nu pot fi lăsaţi repetenţi copiii până la clasa a treia
Legea prevede că nu pot fi lăsaţi repetenţi copiii până la clasa a treia, dar acest lucru trebuie schimbat, pentru că este o greşeală, a declarat la Digi24 ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu. În replică, Oana Moraru, expert în educaţie, a explicat că acest lucru este împotriva oricăror studii, întrucât lăsatul repetent nu motivează copilul. Potrivit expertului, reponsabilizarea pentru pregătirea elevului trebuie îndreptată spre învăţător.
Cum luptă școala și părinții cu fenomenul social media. „Cum să dai vina pe copii?!”
„Superman challenge” face noi victime în țară. Ce este și care pot fi consecințele
Numărul profesorilor pensionari la catedră, în creștere în ultimii ani
Paradoxul din Educație: Performanță în învățământul de stat gratuit, cu bani din donații
Tânăr prins în flagrant în timp ce vindea droguri în fața unei școli din Timișoara. Ce au găsit polițiștii în mașina suspectului
Invazie de ploșnițe într-o școală gimnazială din București
Un elev din Mehedinți a dat foc școlii, de supărare
Discurs marcant al unei șefe de promoție la liceu: Școala a devenit o sursă de frustrare și dezamăgire
Doi bărbați din Caraș-Severin au intrat într-o școală pe un geam lăsat deschis și au furat banii pentru bursele elevilor
Ecaterina Andronescu, ministrul Educaţiei: „Din păcate, e o prevedere legală, până în clasa a treia copiii nu pot fi lăsaţi repetenţi. Cred că trebuie să revenim asupra acestui aspect pentru că, iată, unde suntem. Ajungem la clasa a opta şi constatăm că nu ştiu să scrie bine, să calculeze bine şi că 36% nu sunt în stare să ia 5 la evaluarea de clasa a opta.
Cred că obiectivele trebuie stabilite prin lege şi în fişa postului.
Acest obiectiv e o greşeală”
Oana Moraru, expert în educaţie: „Nu ai voie să laşi copiii repetenţi, e împotriva oricăror studii, nu e niciun impact.
Sunt studii întregi care arată că lăsatul repetent nu îl motivează pe copil, nu îl aduce mai repede pe calea cea bună.
Sub nicio formă nu îl poţi lăsa repetent.
Soluţia ar fi responsabilizarea fiecărui învăţător şi obligaţia de a trata diferenţiat copiii.
E o nebunie întreagă, de la clasa pregătitoare şi clasa întâi sunt concursuri şi examene şcolare individuale, academice, o mare întreagă de auxiliare pentru portofoliul învăţătoarei. Forţăm enorm copiii de 6 – 7 ani, ignorând total pragul de dezvoltare psiho-somatică a vârstelor, pentru că punem în centrul educaţiei profesorul, catedra, liniştea lui”.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News