Andronescu vrea să schimbe din nou Evaluarea Națională și Bacalaureatul. Propune teste grilă
Anul şi schimbarea pentru elevii care susţin exemele naţionale în clasa a VIII-a şi a XII-a. Ministrul Educaţiei vrea să introducă subiecte de tip grilă la Bacalaureat şi Evaluarea Naţională.
Ecaterina Andronescu spune că forma actuală a subiectelor, în care elevii trebuie să compună un răspuns, le permite acestora să facă foarte uşor contestaţie. În schimb, la testele grilă rezultatul e negru pe alb şi nu lasă loc de interpretări. Ministrul Educaţiei a dat exemplul Politehnicii din Bucureşti, unde a fost rector, care a introdus cu succes sistemul testelor grilă, în opinia sa.
Promovabilitate zero la Evaluarea Națională la o școală din Craiova
Evaluarea națională pentru clasa a VI-a a fost amânată
Imagini cu David Popovici la liceul din Vălenii de Munte
Sport la Evaluarea Națională (proiect)
Lucrări la Bacalaureat corectate de patru ori au primit patru note diferite
Lucrările la Evaluarea Națională vor fi corectate electronic
Cum vor fi subiectele la Bacalaureat 2021
Subiecte Evaluare Națională 2021. Ministrul educației: Mă voi asigura că nu au vicii de formulare
Ce s-a scos din programa pentru examenele naționale
„Numărul de contestații în funcție de an e curpins între 42.000 și 48.000. Numărul de lucrări modificate e excesiv de mare, ceeea ce e un mare semnal de alarmă pentru noi, care impune automat și măsuri pentru a remedia această situație”, a spus Ecaterina Andronescu.
„Fac comparație, noi la Politehnică, de foarte mulți ani de zile, după 89, lucrările scrise sunt pe itemi obiectivi. Lucrarea este corectată în fața elevului și a unui martor, el știe cu ce notă pleacă. Nu mai avem atât de multe contestații, atât de multe contestații din care destul de multe au primit modificarea notelor, deci au primit rezolvări. Cu itemi obiectivi nu mai ajungem în acele situații și va trebui să mergem în această direcție”, a adăugat ministrul.
Andronescu a mai spus că această măsură ar putea să-i „supere” pe profesori.
„O să stăm de vorbă și o să le explicăm că este calea către care trebuie să mergem. Foarte mulți profesori spun: nu se poate la disciplina X să dăm examene pe itemi obiectivi, dar uitați-vă testele Cambridge, Oxford se dau pe itemi obiectivi și nu are nimeni nicio problemă cu corectitudinea acestor examene”, a spus Andronescu.
„Când o să avem situația exactă, o să elaborăm și metodologia pentru examenele viitoare”, a precizat ea.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News