Live

Directorul CFR Călători: Mecanicul de locomotivă a greșit fără niciun dubiu. Pagubele sunt mari, probabil va trebui să le plătească

Data actualizării: Data publicării:
Accident feroviar în Teleorman. FOTO: ISU Teleorman

Sindicatele din CFR au discutat marți cu reprezentații Ministerului Transporturilor despre accidentul feroviar produs ieri în Teleorman. La ședință a fost prezent și directorul companiei feroviare, care spune că incidentul a fost provocat de o eroare umană și că, dacă va fi găsit vinovat, mecanicul ar putea fi obligat și la plata pagubelor.

ACTUALIZARE 12.30 Mecanicul de locomotivă "a greșit fără niciun dubiu", a declarat la Digi24 directorul CFR Călători, Traian Preoteasa.

"Mecanicul de locomotivă a depăşit controlat semnalul pe culoarea roşie. Asta e marea lui greșeală. De ce a făcut treaba asta va da explicaţii comisiei de anchetă. Eu am discutat cu mecanicul.

Am fost la locul accidentului, am vorbit cu mecanicul de două-trei ori. Prima dată nici el nu și-a dat seama, impactul a fost minor. Cei patru nu au fost loviți din cauza impactului, ci a frânării bruște. Asta a cauzat lovirea, nu impactul.

Distanţa dintre locul unde era locomotiva trenului de călători şi locul în care aţi văzut vagoanele răsturnate este de aproape un kilometru. Din cauza acestei distanțe, fiind și noapte, nimeni nu bănuia că a fost impact", a adăugat el.

Știrea inițială

Sindicaliștii au acuzat încă de ieri șefii companiei feroviare că dau responsabilități prea mari unor mecanici de tren neexperimentați. Totodată, ei au acuzat că salariile de pornire ale mecanicilor de tren sunt mici, cu puțin peste 3.000 de lei, așa că ei ar fi obligați să își mai ia un loc de muncă, astfel că ajung să conducă trenurile obosiți.

Potrivit sindicaliștilor, așa s-ar fi întâmplat și cu mecanicul trenului de pasageri care ieri a lovit marfarul.

Totodată, directorul CFR Călători, Traian Preoteasa, a fost chemat să dea explicații despre comunicarea deficitară de ieri din partea companiei, cu privire la accident.

Și mecanicul trenului de călători care a lovit marfarul încărcat cu mașini va da explicații în fața comisiei de anchetă. Directorul CFR Călători spune că acesta i-ar fi explicat de ce a depășit semnalul roșu, care îi cerea să oprească. Dacă dormea era mai bine, pentru că sistemul automat ar fi frânat, a declarat oficialul, într-o intervenție la Euronews România.

Traian Preoteasa a prezentat o lungă explicație în care a încercat să pună de acord cele două versiuni oficiale ale accidentului. Susține că mecanicul a frânat brusc - așa cum a fost anunțat în primele ore după incident. Însă ar fi făcut-o după ce a depășit semnalul și a ajuns în spatele trenului de marfă. Cei 12 călători răniți ar fi fost victime ale frânării, nu ale impactului. Vagoanele deraiate ale trenului de marfă au fost repuse pe șine iar astăzi va fi reparată linia pe care s-a produs accidentul.

Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători: "E o eroare umană. Mecanicul trenului de călători a avut semnalul pus pe culoarea roșie, ceea ce indica oprirea obligatorie. Pagubele sunt destul de mari, dacă va fi găsit vinovat, probabil va avea să le plătească și pe acestea."

 

 

 

Editor : G.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Viral instant! Culturista pe care nimeni nu o crede că nu-și editează pozele: ”Am spus DA”. Imediat, a întors palma

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Grindeanu: „Dorinţa mea nu este neapărat de a continua la Ministerul Transporturilor”

FOTO Primul tronson al secţiunii Curtea de Argeş - Piteşti a autostrăzii A1 va fi deschis cu opt luni mai devreme

Cele mai bune companii feroviare din Europa: Trenitalia, pe primul loc. Unde se află CFR Călători în clasament

Traficul feroviar, blocat 4 ore la Balota din cauza locomotivei trenului IRN 79 Arad - București. Întârzieri de până la 240 de minute

Partenerii noștri