Live

Galerie Foto Cum arată acum șantierul podului suspendat de la Brăila, unde va începe montarea cablurilor principale la peste 200 de metri înălțime

Data actualizării: Data publicării:
Începe o operațiune spectaculoasă pe șantierul podului peste Dunăre: vor fi montate cablurile principale. FOTO: Facebook Asociația Pro Infrastructura

Începe o nouă etapă în construcția podului peste Dunăre de la Brăila. Constructorii vor monta cablurile principale la o înălțime de aproximativ 200 de metri și pe o distanță de doi kilometri în linie dreaptă. Este considerată o operațiune spectaculoasă pentru lucrările de infrastructură.

Până acum, proiectul a ajuns în fața în care s-a finalizat ridicarea celor două picioare de pod la înălțimea de 192 de metri.

Întinderea perechii de cabluri principale între blocurile de ancoraj, aproximativ 2 kilometri în linie dreaptă, va fi realizată de japonezii de la IHI, scrie Asociația Pro Infrastructura care a făcut publică o nouă filmare aeriană cu șantierul.

Podul de la Brăila va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia și Dobrogea. Podul va fi conectat la rețeaua rutieră prin drumul Brăila-Jijila și drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin. Drumul principal va avea o lungime de 19 km, iar drumul de legătură Smârdan-Măcin va avea peste 4 km.

În martie ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat că a fost emisă autorizaţia de construire pentru primii şapte kilometri din drumurile ce fac legătura cu Podul de Brăila, fără de care acesta nu ar putea fi dat în trafic.

Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

Podul de la Brăila, al treilea din Europa ca lungime

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

 

Editor : G.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Accident grav pe un șantier din Capitală. O persoană a murit, după ce a fost prinsă într-un utilaj peste care a căzut o placă de beton

Forumul 24 TRENDS FOR 2024. Orașe Inteligente: Infrastructura unei Națiuni

Arheologii au făcut descoperiri „unice” pe șantierul viitorului spital din Iași. „Rămâne o enigmă care aşteaptă să fie descifrată”

Ambasadorul Turciei critică România pentru lipsa autostrăzilor. „Sunt 600 de kilometri și facem zece ore. Este inacceptabil”

Partenerii noștri