Live

Contractele companiilor de handling de pe Otopeni ar putea fi reziliate, după imaginile cu un angajat care aruncă bagajele pe bandă

Data actualizării: Data publicării:

Reprezentanţii Aeroportului Otopeni au trimis, săptămâna trecută, notificări de reziliere a contractelor tuturor agenţilor de handling, urmând ca acordurile să fie finalizate la 31 decembrie, dacă firmele nu acceptă condiţiile impuse de aeroport, a spus Alexandru Ivan, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, citat de Agerpres.

El a făcut acestă declarație după ce a fost întrebat de jurnalişti cum va rezolva problema cu agenţii de handling de pe Aeroportul Otopeni.

„Am trimis notificări de reziliere tuturor agenţilor de handling, deoarece aceştia nu au acceptat niciuna dintre condiţiile noastre, respectiv modernizarea parcului auto în două etape şi acomodarea numărului de personal astfel încât să poată fi respectaţi nişte timpi”, a spus el.

Marea parte a contractelor expiră la finele anului, urmând să nu mai fie prelungite dacă firmele nu sunt de acord cu cerinţele aeroportului.

„Notificările au fost transmise săptămâna trecută şi urmează ca, în maximum 10 zile, noi să le trimitem noua formă de contract. Noi nu ne dorim să rupem contractul cu ei, să nu mai opereze pe aeroport, ci ne dorim să opereze în condiţii normale. Urmează să vedem dacă până la finele anului vor semna noile contracte sau nu. Operarea lor pe aeroport nu depinde decât de ei”, a mai spus Ivan.

Firmele de handling au termen până în iunie să-şi reînnoiască parcul auto cu norme de poluare Euro 6, urmând ca până la finele anului 2020 să-şi reînnoiască tot parcul auto şi să-şi adapteze numărul de personal astfel încât să respecte timpii propuşi de aeroport, care sunt timpii standard în toată lumea.

Ivan nu a răspuns care este situaţia actuală, precizând doar că „din păcate, situaţia nu este îmbucurătoare”.

„Aeroportul nu este responsabil pentru transportul pasagerilor şi procesarea bagajelor, care sunt responsabilitatea exclusivă a firmelor de handling. Noi ceea ce putem face este să îmbunătăţim şi să venim în susţinerea pasagerilor prin implementarea unor măsuri pentru agenţii de handling. O îmbunătăţire se poate observa, dar a trebuit să dăm notificări şi amenzi ca să se vadă acest lucru”, a spus oficialul companiei de aeroporturi.

El a adăugat că piaţa este liberă şi că orice companie de handling poate veni în locul celor care rămân fără contracte.

Ministrul interimar al Transporturilor Răzvan Cuc a făcut publice, luna aceasta, imagini cu modul în care operează o firmă de handling pe Aeroportul Otopeni, spunând că e nevoie de măsuri urgente. În imagini se vede banda blocată de un bagaj minute bune, fără ca cineva să intervină, iar ministrul spune că asta duce la întârzieri mari.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Escrocherie în numele Aeroportului Otopeni. Anunțul a apărut pe o pagină de Facebook

Aeroportul Otopeni își modernizează aerul condiționat. Cât va cheltui numai pentru expertiza tehnică

Plângere penală în cazul pisicii Vasi, dispărute de pe Aeroportul Otopeni: „Cineva a luat-o, avem anumite suspiciuni”

Site-ul unde pot fi găsite informații despre lucrările la Magistrala 6 de metrou și desfășurarea traficului. M6 leagă Gara de aeroport

Partenerii noștri