Live

CFR introduce vagoane de dormit la trenurile de zi. Pro Infrastructură: Este absurd. La trenurile de noapte, sunt doar locuri pe scaun

Data actualizării: Data publicării:
CFR introduce vagoane de dormit la trenurile de zi. FOTO: Facebook Asociația Pro Infrastructură

CFR Călători a introdus vagoane de dormit și cușetă la trenurile de zi, în timp ce la trenurile care circulă exclusiv pe timp de noapte au doar locuri pe scaun, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură.

"Incompetența și absurdul la CFR Călători atinge noi limite. Într-un comunicat demn de <ziua păcălelilor>, CFR Călători ne invită să mergem cu vagonul de dormit... la trenul exclusiv de zi Iași-Suceava-Timișoara (6:05-21:58 cu returul 6:49-21:46). Asta în timp ce trenurile de noapte veritabile (precum 1862 Iași-Constanța), care circulă exclusiv pe timp de noapte (22:30-6:36 cu retur 22:00-6:16), își forțează pasagerii să facă noapte albă pentru că oferă doar... loc pe scaun", arată reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Aceștia atrag atenția asupra problemelor din transportul feroviar de noapte și asupra crizei permanente de vagoane de dormit și cușetă.

"Chiar și acele trenuri de noapte care au vagoane cu pat, adesea nu au decât unul sau două vagoane de noapte, de multe ori rezervate complet cu săptămâni înainte. Pe alte relații, CFR Călători nu oferă nici măcar întreaga gamă de servicii de noapte.", a mai transmis asociația.

Conform acesteia, numărul de vagoane de dormit este sub jumătate din necesar, iar la cușete sub o treime: "Așadar, să iei cel puțin patru din aceste puține vagoane de dormit și cușetă și să le pui pe trenuri exclusiv de zi este o dovadă de incompetență crasă".

CFR Călători a anunțat luni că va introduce de joi vagoane de dormit și cușetă la trenurile de lung parcurs care circulă în timpul zilei.

Potrivit unui comunicat al companiei, în prima etapă, aceste vagoane vor fi introduse pe rutele Iași - Timișoara și retur și București Nord - Baia Mare și retur.

CFR Călători: Trenurile de noapte care circulă în acest moment au în compunere vagoane de dormit și cușetă în conformitate cu cererea

CFR Călători a transmis că și cușetele pot fi transformate și adaptate la traficul de zi.

"La cererea călătorilor, însoțitorul de vagon poate ridica paturile, astfel încât cabina se poate transforma după dorință în "locuri pe scaun" sau în paturi de dormit.

De asemenea, în extrasezon, compania dispune de un excedent de vagoane de dormit și cușetă, fapt pentru care dorim să valorificăm aceste vagoane.  

Tocmai posibilitatea de a crește confortul pe timp de zi a determinat compania să introducă acest tip de serviciu, având în vedere că aceste cușete pot fi transformate atât în scaun cât și în pat, în funcție de preferința călătorului. Vagoanele nou introduse nu afectează compunerea trenurilor de noapte. Trenurile de noapte care circulă în acest moment au în compunere vagoane de dormit și cușetă în conformitate cu cererea. 

Măsura CFR Călători de a introduce vagon de dormit sau cușetă la trenuri de zi aduce câteva avantaje: oferă doritorilor posibilitatea unei călătorii cât mai confortabile și crește încasările prin utilizarea parcului de vagoane speciale tot timpul anului", potrivit CFR.

Editor : G.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Cele mai bune companii feroviare din Europa: Trenitalia, pe primul loc. Unde se află CFR Călători în clasament

Traficul feroviar, blocat 4 ore la Balota din cauza locomotivei trenului IRN 79 Arad - București. Întârzieri de până la 240 de minute

CFR Călători introduce în circulație primul tren electric nou, Alstom Coradia Stream. Pe ce rută va circula și cât costă un bilet

Elevii mai au gratuitate la transportul cu trenul până pe 30 septembrie 2024, pe baza vizei școlare de anul trecut

Partenerii noștri