ANRE o laudă pe asistenta virtuală Eva, care a răspuns la 1.500 de întrebări într-o săptămână: E în continuă perfecționare
Eva, asistentul virtual din Platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale la nivel naţional (POSF), a primit într-o singură săptămână 1.500 de întrebări, anunță ANRE, care precizează că Eva se perfecționează continuu.
Platforma online a fost implementată de autoritatea de reglementare, din luna octombrie a anului trecut, aceasta fiind un instrument informatic unic la nivel naţional dedicat clienţilor finali de energie electrică şi gaze naturale, care automatizează procesul de schimbare a furnizorului, prin simplificarea fluxurilor de informaţii şi documente, se arată în comunicatul transmis de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE).
Potrivit sursei citate, din 16 martie 2023 şi până în prezent, consumatorii finali au transmis către Eva, asistentul virtual din POSF, aproximativ 1.500 întrebări legate de utilizarea platformei, procesul de schimbare a furnizorului, de contractare şi informaţii generale cu privire la sectorul energiei.
ANRE anunţă, totodată, că, începând de vineri, 24 martie 2023, performanţele asistentului virtual Eva, în ceea ce priveşte acurateţea răspunsurilor oferite precum şi interacţiunea generală a acestuia cu utilizatorii POSF, s-au îmbunătăţit considerabil întrucât foloseşte un nou algoritm de învăţare, ChatGPT, furnizat de cunoscuta platformă OpenAI.
"Integrarea asistentului virtual Eva cu GPT conduce la posibilitatea de a răspunde într-un grad ridicat de acurateţe la întrebările, curiozităţile şi chiar la problemele utilizatorilor POSF. Astfel răspunsurile oferite sunt detaliate, fiabile şi acolo unde este cazul, asistentul virtual Eva îndrumă către instituţiile abilitate a oferi ajutor consumatorilor finali dacă întrebările adresate vizează subiecte din sfera altor instituţii.
Sigur că asistentul virtual Eva este în continuă perfecţionare, dar din testele efectuate am constatat că răspunde cu o acurateţe ridicată la întrebările primite până în prezent. În paralel, centralizăm şi analizăm toate întrebările adresate de utilizatorii POSF pentru ca prin cele două modalităţi de învăţare (prin întrebările adresate şi prin integrarea cu ChatGPT) să ofere răspunsuri punctuale detaliate la solicitările acestora. De asemenea, încurajez utilizatorii POSF să consulte şi manualele de utilizare şi tutorialele, în care se prezintă în detaliu modul cum se accesează şi se utilizează POSF", a declarat Dumitru Chiriţă, preşedintele ANRE.
Şeful Autorităţii a aprobat, prin Ordinul nr. 3/2022 cu modificările ulterioare, Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale (Regulament POSF).
Astfel, de la data operaţionalizării POSF, operatorii de reţea şi furnizorii de energie electrică şi de gaze naturale încarcă şi actualizează permanent metadatele pentru locurile de consum şi pentru contractele de furnizare şi de reţea, conform obligaţiilor instituite prin Regulamentul POSF. De la momentul aprobării documentului s-au vehiculat prin POSF, între utilizatori, aproximativ 80 milioane de mesaje şi acţiuni.
Conform datelor ANRE, în ceea ce priveşte gradul de încărcare a datelor, la acest moment în POSF se identifică 15.501.303 locuri de consum, din care 10.581.938 pentru energie electrică şi 4.919.365 pentru gaze naturale. De asemenea, în prezent, sunt înregistraţi în platformă 102 furnizori de energie electrică, 73 furnizori de gaze naturale, 41 operatori de reţea de energie electrică şi 35 de operatori de reţea de gaze naturale.
În plus, în POSF există 34.947 de clienţi finali care şi-au deschis cont de utilizator.
Editor : G.M.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News