Accident feroviar cu urmări necunoscute în Dolj. Primul caz din Europa de poluare cu biodiesel
La peste 8 luni de când un tren de marfă a deraiat în judeţul Dolj, autorităţile nu au încă răspunsuri. CFR nu poate spune dacă pe viaduct se circulă în siguranţă, iar expertiza care ar fi trebuit să stabilească dacă structura de rezistenţă a fost sau nu afectată nu a fost finalizată nici până acum. Pe de altă parte, autorităţile de mediu se confruntă cu o altă problemă: poluarea cu biodiesel, combustibilul care s-a scurs din vagoanele căzute în râpă, nu e descrisă nici măcar în literatura de specialitate.
Klaus Iohannis amână desemnarea premierului. „Coaliția pro-europeană continuă negocierile. Sunt optimist”
George Simion a mers la Palatul Cotroceni, pentru consultări, dar a anunțat că nu intră: „AUR nu recunoaște legitimitatea lui Iohannis”
Consultări la Palatul Cotroceni. Coaliția a stat sub 20 de minute. Partidele extremiste AUR, POT și SOS au refuzat să meargă
Ploi și lapoviță, în aproape toată țara. Meteorologii anunță și temperaturi de până la -15°
Elena Lasconi, după consultările cu Iohannis: „Am fost să îi transmitem că mandatul lui s-a încheiat şi că trebuie să-şi dea demisia”
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Influencerul Makaveli, amenințări din Parlament cu limbaj suburban: „Ascundeți-vă soțiile. Fiți cuminți, mergeți pe vârfuri”
Surse: Liberalii strâng semnături pentru a-l propune pe Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale. PSD nu l-ar refuza
VIDEO: Incendiu puternic la Piața Matache din București
Viaductul Cârcea e pe ruta Bucureşti-Timişoara, un coridor european care ar trebui să lege Capitala de vestul continentului. Până în august 2018, înainte de accidentul feroviar, circulaţia feroviară se desfăşura pe două fire.
Garnitura a plonjat în gol cu cele 9 vagoane încărcate cu biodiesel. Nici până acum, viaductul nu a fost reparat şi încă nu se ştie dacă structura de rezistenţă a fost sau nu afectată. Acum, pe sigurul fir rămas în uz, circulă cu viteză redusă, alternativ, trenurile de călători şi cele de marfă.
CFR precizează, într-un răspuns pentru Digi24, că o expertiza tehnică e în curs de elaborare.
Pe de altă parte, efectele poluării sunt departe de a fi combătute. Periodic, sunt prelevate probe din apă şi din sol.
-E prima de genul ăsta în Europa. Nu s-a mai întamplat cu substanţa asta. Cu biodiesel.
- De-asta nici nu sunt studii?
- Nu ştie nimeni nimic
-Şi ziceţi că va mai fi nevoie cam de două, trei luni ca să nu mai fie...?
- Da, da. Păi pe baza probelor.
Gheorghe Călinoiu - comisar şef Garda de Mediu Dolj: Poluarea cu acest produs biodiesel este necunoscută. Practic se ia, se raportează la un alt indicator, la un alt produs şi, în comparaţie se duce şi se face această analiză.
Accidentul care a dus la poluarea cu peste 40 de tone de biodiesel s-a produs după ce garnitura unei firmei private a ajuns pe o porţiune de cale ferată aflată în reparaţii.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News