Live

200 de milioane de lei alocate pentru creșterea capacității Portului Constanța. Sute de vagoane care blochează zona trebuie înlăturate

Data actualizării: Data publicării:
Portul Constanța. FOTO: Profimedia Images

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la Digi24 că pentru portul Constanța au fost alocate 200 de milioane de lei din Fondul de Rezervă, pentru modernizarea a 100 de linii de cale ferată, astfel încât să fie crescută capacitatea portului pe cale feroviară. Totodată, o linie de cale ferată de tip sovietic, cu ecartament larg, care vine din Republica Moldova şi merge direct în Portul Galaţi, va fi reabilitată rapid, pentru a se accelera transporturile de cereale.

"Cel puțin în ultimele 3 săptămâni am fost de două ori la Constanța. Săptămâna trecută am mers spunându-le și celor din port, și celor de la CFR Infrastructură că guvernul s-a mișcat extrem de rapid, a luat 200 de milioane de lei din Fondul de rezervă, i-a alocat exclusiv pentru portul Constanța și modernizării a aproape 100 linii de cale ferată neutilizabile", a declarat Sorin Grindeanu.

El a spus că pe acele linii erau și 700 de vagoane abandonate, din care au putut fi mutate 350. Fiind de 30 de ani abandonate pe acele linii, s-au deteriorat și nu au putut fi mutate până acum.

"Jumătate au fost duse în alte depouri, astfel încât pe acele linii să începem lucrările. Restul vor fi valorificate rapid de ANAF, astfel încât sumele prevăzute în buget să ducă la scopul acestei acțiuni, creșterea capacității portului Constanța pe zona feroviară.

Facem asta pentru a spori capacitatea portului, pentru că, pe zona feroviară, foloseam 30-40% din capacitate. Această modernizare pe care am finanțat-o din Fondul de rezervă va duce la sporirea capacității", a precizat ministrul.

Potrivit lui Grindeanu, capacitatea portului Constanța față de anul trecut în aceeași perioadă a crescut cu 10%, poate chiar mai bine în ultimele două săptămâni. El a adăugat că anticipează o creștere și mai mare în perioada următoare.

"Trebuie să fim pregătiți pentru asta. Este unul din obiectivele mele principale", a subliniat el.

"La Galați am transmis celor de la CFR Infrastructură că doresc cât mai rapid, și au făcut asta, să fie modernizată linia care face legătura cu Republica Moldova, care e pe ecartament de tip sovietic, vine din Moldova și merge direct în port. E o modalitate mult mai rapidă de a face schimburi comerciale cu Ucraina și Moldova, folosind calea ferată și facilitățile din portul Galați.

Lucrările la Galați ar urma să fie finalizate cam în 50 de zile", a precizat Grindeanu.

Porturile ucrainene sunt blocate de la invazia declanșată de Rusia, în urmă cu două luni, iar ţara, un producător agricol major, a fost forţată să exporte în România pe calea ferată, pe la graniţa sa de vest, sau prin micile sale porturi de la Dunăre.

România, stat membru UE, are frontiere comune la Marea Neagră - o arteră majoră de transport pentru cereale şi petrol - cu Bulgaria, Turcia, Georgia şi Ucraina.

Capacitatea de stocare în portul Constanţa este de aproximativ 2 milioane de tone, iar anul trecut au fost gestionate de aici exporturi de aproximativ 24 milioane de tone.

 

Editor : G.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

O nouă rută va lega Autostrada de Centură Bucureşti Nord de viitorul terminal al Aeroportului Otopeni

Un bărbat a fost arestat după ce a furat zeci de componente de semnalizare CFR din zona Palas, Portul Constanţa

Grindeanu: „De vreo trei ani tot îl rog pe Nicușor Dan să preia metroul. Sper să se şi întâmple”

Când ar putea fi gata autostrada Comarnic-Brașov. Grindeanu: „Costă foarte mult, în jur de vreo 4 miliarde de euro”

Partenerii noștri