Se caută logo pentru Oradea
Se caută un logo pentru Oradea. Artişti din ţară şi din străinătate sunt provocaţi să conceapă un însemn grafic pentru oraş. Unul "atractiv şi memorabil", cer edilii, care au lansat un concurs dotat cu un premiu de 10 mii de euro. Propunerile pot fi depuse timp de o lună, iar câştigătorul va fi ales de un juriu format din şapte membri.
Digimatinal a primit trofeul pentru cea mai bună emisiune informativă
Ce mărturisea designerul Stephan Pelger
Rezultate dezastruoase la examenul pentru funcțiile de director la 3 vămi din țară
Polițistul care a salvat-o pe femeia căzută cu mașina în lac va primi 1.000 de euro
Statul la stat. Cum ajungi director la stat fără să dai concurs și fără să ai vreo pregătire în domeniul în care vei lucra
Posibil leac anti-COVID, descoperit de o fată de 14 ani
Proprietarii de cafenele și Fiscul se luptă în instanță pentru TVA la cafea și ceai
Copiii români de la țară, victimele sărăciei
Cod roșu de vreme extremă în România. Când va lovi viscolul
"După ce este compus brief-ul, urmează a se alege nişte imagini care sunt cât mai reprezentative pentru brandul lor. Apoi urmează generarea de idei, care durează."
De aici se porneşte în crearea unei identităţi vizuale; însă de la idee la rezultatul final e multă muncă. O muncă pe care o vor depune cei care se vor accepta provocarea Primăriei Oradea de a concepe un logo atractiv, simplu şi modern pentru municipiu.
"Eu consider că logo-ul este o parte foarte importantă a firmei şi trebuie să încorporeze într-o grafică destul de minimalistă şi directă toată filozofia firmei sau a oraşului, a start-up-ului sau doar a unei singure persoane, de ce nu", spune Alexandru Şcuta, graphic designer.
"Îl vom vedea, probabil, în tot ceea ce ţine de promovarea oraşului din punct de vedere turistic şi economic. Un oraş modern îşi foloseşte brandul şi e mândru de brandul respectiv", consideră Cătălin David, designer.
"Mă aştept să vină o propunere care să ne pună puţin înaintea altor oraşe din regiune - şi nu mă refer doar la cele din România, pentru că azi partea de promovare, partea de marketing e extrem de importantă şi are efecte extrem de tangibile sau palpabile", a declarat Mihai Jurca, directorul Asociaţiei pentru Promovarea Turismului în Oradea şi în Regiune.
Cea mai bună idee va fi răsplătită de Primăria Oradea cu zece mii de euro. Concurenţii vor declara pe propria răspundere că logo-ul şi elementele acestuia nu sunt plagiate.
"Acest propuneri care se vor face să fie originale, să nu fie copiate şi să fie cât mai îndrăzneţe, artistice şi să ne reprezinte cel mai bine", a explicat Anca Grama, purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea.
"Încercăm și noi să găsim un element de identificare pe care atunci când oamenii îl văd, să facă automat legătura cu Municipiul Oradea și cu anumite elemente care diferențiază orașul nostru de alte orașe și care îl fac atractiv", a completat Ilie Bolojan, primarul Oradei.
"Asta e şi provocarea, până la urmă: cum să încorporezi toată istoria, filozofia şi atmosfera oraşului într-un singur element grafic", consideră Alexandru Şcuta, graphic designer.
Designerii pot trimite propunerile pe adresa propuneri@brandoradea.ro până pe 11 martie. Câştigătorul va fi ales într-un termen de 15 zile de un juriu format din specialişti din domeniu, un reprezentant al mass-media locale şi unul al societăţii civile.
Reporter: Bianca Firezar
Operator: Gabor Szilagyi
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News