Reîncep lucrãrile la Autostrada Transilvania. Douã tronsoane din Bihor vor fi realizate de firmele omului de afaceri Beniamin Rus
Veşti bune pentru Autostrada Transilvania. O asociere de firme bihorene a câștigat licitațiile pentru două din cele trei tronsoane din județ ale drumului de mare viteză. Realizarea celor aproape 34 de kilometri va costa 98 de milioane de euro. Ultimele lucrări au fost făcute în zonă în 2016, de spaniolii de la Corsan, după ce tronsonul a fost abandonat şi de către compania americană Bechtel.
Blocaj pe Autostrada Transilvania încă de la început
Un șofer vitezoman a distrus un McLaren de 200.000 de euro pe Autostrada Transilvania
O porțiune din autostrada Sebeș-Turda are mari probleme
Campania electorală nu a ajuns în cătunele din munți: „N-am știut”
A început sezonul petardelor, iar internetul este plin de oferte ilegale
Înotători lăsați fără bazin, după ce căldură și apa caldă au fost sistate din cauza unor datorii de sute de mii de lei
Câți bani reușesc să economisească, în medie, românii de la o lună la alta și ce fac cu ei
Vreme extremă în România. Vântul puternic a făcut prăpăd în mai multe județe
Mai mulți copii de la o grădiniță din Timișoara au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară
Potrivit contractelor câștigate la licitația organizată de CNAIR, asocierea de firme patronate de orădeanul Beniamin Rus va executa lucrările pe secțiunile Chiribiş - Biharia şi Biharia - Borş ale autostrăzii A3.
Pentru primul tronson, valoarea lucrărilor ajunge la 69 de milioane de euro. Șase luni va dura proiectarea și un an și jumătate executarea propriu-zisă a lucrărilor. În schimb, porţiunea Biharia-Borş va fi realizată în 19 luni, iar suma alocată ajunge la 29 de milioane de euro. În total, cele două secțiuni au 33,9 kilometri, iar garanţia lucrărilor este de 10 ani.
"Cea mai mare problemă a firmelor de construcţii e forţa de muncă. Una e să vii din străinătate şi să îţi cauţi muncitori şi alta este să ai o firmă românească sau chiar de pe plan local care deja are 1000 de muncitori. Noi sperăm să meargă totul bine, să nu fie contestaţi în instanţă şi să poată să înceapă din primăvară", a declarat Ioan Mihaiu, prefectul judeţului Bihor.
Cei mai bucuroși de anunțul reluării lucrărilor la autostrada Transilvania sunt primarii din nordul Bihorului. Zona este ocolită de investitori din cauza lipsei infrastructurii rutiere.
"Avem aici, la Mişca, o hală de producţie de 600 de metri pătraţi pe care vrem să o închiriem. Este echipată cu toate dotările, dar dacă nu sunt drumuri, cine să vină aici", se întreabă Mihai Kosztandi, primarul comunei Chișlaz.
Din 2003 până în 2013, compania Bechtel a construit doar 52 kilometri din cei 415 ai Autostrăzii Transilvania. Alți 64 de kilometri din Bihor au fost aduși la jumătate. După ce au încasat 1,5 miliarde euro, americanii au plecat, iar doi ani mai târziu CNAIR a semnat un nou contract cu un consorţiu condus de compania spaniolă Corsan. Pentru 701 milioane de lei, aceasta se angaja să termine tronsonul din Bihor al autostrăzii A3.
"Pe şantierul de la Chiribiş s-a lucrat ultima dată în 2016. Atunci, timp de două luni spaniolii de la Corsan au adus în zonă zeci de utilaje şi sute de muncitori. Lucrările s-au derulat în ritm de melc, iar realizările nu sunt vizibile cu ochiul liber", a relatat Claudiu Mihuţ, jurnalist Digi24 Oradea
După ce li s-au aplicat penalităţi de 75 de milioane de euro şi cu probleme în mai multe ţări, spaniolii au cerut acum doi ani ruperea înţelegerii. Potrivit autorităţilor, în următoarea perioadă va fi anunţat şi câştigătorul lotului Suplacu de Barcău- Chiribiş.
Reporter: Claudiu Mihuţ
Operator: Norbert Hegedus
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News