Ilie Bolojan, la Vocile Bihorului: 90 km/h, în loc de 70 km/h pe centura Oradei
"Pe centura Oradei viteza maximă de deplasare va creşte de la 70 km/h la 90 de km/h", a spus, marţi, primarul Ilie Bolojan, invitat la Vocile Bihorului. Şoseaua ocolitoare a oraşului are patru benzi şi este prevăzută cu separatoare care permit acest lucru, a spus edilul.
Surse: PNL ar putea relua vineri discuțiile cu PSD și UDMR. Ciprian Ciucu nu va mai merge la negocieri
Bolojan, despre fricile privind agenda de tip LGBT: Nu e a țării noastre. Ce spune liderul PNL despre stagiul militar obligatoriu
Ce spune Ilie Bolojan despre îngrijorarea premierul Marcel Ciolacu că nu vor mai fi bani pentru pensii și salarii
Bolojan, reacție după desecretizarea documentelor CSAT care arată interferențe externe în alegeri: Poate afecta procesul electoral
Bolojan, despre scenariul Georgescu șef de stat: Se poate duce o coaliție cu o propunere de premier. Președintele poate să nu accepte
Ilie Bolojan: „Am votat cu gândul la România modernă şi la România europeană”
Ilie Bolojan anunță că PNL o susține „fără nicio negociere” pe Elena Lasconi, în turul II
Ședință la PNL, după scorul obținut de Ciucă la alegeri. Care e liberalul cu șanse mari să preia șefia partidului
Ilie Bolojan i-a sunat pe Elena Lasconi și Mircea Geoană
Oradea are o şosea de centură de aproape 16 kilometri, pe patru benzi, prevăzută cu patru pasaje supraterane. Pentru a fluidiza traficul, Primăria Oradea a propus creşterea vitezei de deplasare pe acest tronson.
"Noi treptat limităm accesul în centura Oradea. În parteneriat cu CNADNR vom permite accesul doar a drumurilor perfect semnalizate. Astfel limităm posibilitatea accidentelor prin ieşirea din curţi, din anumite zone a unor camioane (...) şi să mărim viteza pe şosea. Am convenit să mărim viteza la 90 km la oră, având în vedere că există patru benzi şi separatoare care limitează accidentele", a explicat Ilie Bolojan, primarul municipiului Oradea.
În prezent se lucrează la studiul de fezabilitate pentru drumul care va lega centura de viitoarea autostradă Transilvania. Lungă de 19 kilometri, şoseaua în regim de autostradă va fi realizată de Ministerul Transporturilor cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.
Pentru a câştiga timp, municipalitatea vrea să realizeze şi exproprierile pe traseul acestei legături, ceea ce ar duce la o economie de timp de cel puţin un an.
"Această nouă legătură va porni dinspre Sântandrei, din giraţie, de acolo cu un pasaj rutier peste calea ferată, apoi un pod nou peste Crişul Repede şi pasaje peste Calea Borşului. Va face joncţiunea cu autostrada pe teritoriul comunei Biharea, în Satu Nou", a detaliat edilul orădean.
Pe de altă parte, oraşul speră să atragă din nou fonduri europene pentru proiectele mari de infrastructură. În această perioadă vor fi depuse 10 astfel de proiecte cu finanţare europeană.
"Principala noastră preocupare este să finalizăm proiectele pe mobilitate urbană. La începutul lunii octombrie avem termen final şi înseamnă peste 100 de milioane de euro. Cuprind zona centrală, extinderea spaţiilor pietonale, transformarea în stradă pietonală a străzii Aurel Lazăr, malul stâng, Piaţa Ferdinand, decontarea străzii Alecsandri, apoi pieţele de cartier", a spus Bolojan.
La acestea se adaugă prelungirea liniei de tramvai din zona căii Aradului, reabilitarea totală a străzii Nufărul, prin frezarea asflatului şi înierbarea liniilor de tramvai, pasajele subterane din zona Finanţelor şi a Centrului Civic şi lărgirea podului Dacia la şase benzi de circulaţie.
Reporter: Bogdan Băcilă
Operator: Norbert Hegedus
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News