Ilie Bolojan, la Vocile Bihorului: 90 km/h, în loc de 70 km/h pe centura Oradei
"Pe centura Oradei viteza maximă de deplasare va creşte de la 70 km/h la 90 de km/h", a spus, marţi, primarul Ilie Bolojan, invitat la Vocile Bihorului. Şoseaua ocolitoare a oraşului are patru benzi şi este prevăzută cu separatoare care permit acest lucru, a spus edilul.
Valeriu Stoica, fost președinte PNL, spune ce ar trebui să facă Ilie Bolojan la Cotroceni
Ilie Bolojan și-a ales noi consilieri
Bolojan se mută la Cotroceni
Ce-i reproșează Nicușor Dan lui Klaus Iohannis și ce așteptări are de la Ilie Bolojan
Bolojan: Sunt pregătit să exercit poziția onorantă de la Cotroceni, încercând să-i respect pe români prin atitudinea mea
Ședință CCR pentru schimbarea președintelui României
Ilie Bolojan pleacă din PNL. Primul anunț după demisia lui Iohannis
Ilie Bolojan anunță concursuri pentru angajații Senatului: Reducerea de personal este doar începutul
Ilie Bolojan: Toţi cei care doresc să candideze la alegeri, dacă respectă prevederile legale, ar trebui să candideze
Oradea are o şosea de centură de aproape 16 kilometri, pe patru benzi, prevăzută cu patru pasaje supraterane. Pentru a fluidiza traficul, Primăria Oradea a propus creşterea vitezei de deplasare pe acest tronson.
"Noi treptat limităm accesul în centura Oradea. În parteneriat cu CNADNR vom permite accesul doar a drumurilor perfect semnalizate. Astfel limităm posibilitatea accidentelor prin ieşirea din curţi, din anumite zone a unor camioane (...) şi să mărim viteza pe şosea. Am convenit să mărim viteza la 90 km la oră, având în vedere că există patru benzi şi separatoare care limitează accidentele", a explicat Ilie Bolojan, primarul municipiului Oradea.
În prezent se lucrează la studiul de fezabilitate pentru drumul care va lega centura de viitoarea autostradă Transilvania. Lungă de 19 kilometri, şoseaua în regim de autostradă va fi realizată de Ministerul Transporturilor cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.
Pentru a câştiga timp, municipalitatea vrea să realizeze şi exproprierile pe traseul acestei legături, ceea ce ar duce la o economie de timp de cel puţin un an.
"Această nouă legătură va porni dinspre Sântandrei, din giraţie, de acolo cu un pasaj rutier peste calea ferată, apoi un pod nou peste Crişul Repede şi pasaje peste Calea Borşului. Va face joncţiunea cu autostrada pe teritoriul comunei Biharea, în Satu Nou", a detaliat edilul orădean.
Pe de altă parte, oraşul speră să atragă din nou fonduri europene pentru proiectele mari de infrastructură. În această perioadă vor fi depuse 10 astfel de proiecte cu finanţare europeană.
"Principala noastră preocupare este să finalizăm proiectele pe mobilitate urbană. La începutul lunii octombrie avem termen final şi înseamnă peste 100 de milioane de euro. Cuprind zona centrală, extinderea spaţiilor pietonale, transformarea în stradă pietonală a străzii Aurel Lazăr, malul stâng, Piaţa Ferdinand, decontarea străzii Alecsandri, apoi pieţele de cartier", a spus Bolojan.
La acestea se adaugă prelungirea liniei de tramvai din zona căii Aradului, reabilitarea totală a străzii Nufărul, prin frezarea asflatului şi înierbarea liniilor de tramvai, pasajele subterane din zona Finanţelor şi a Centrului Civic şi lărgirea podului Dacia la şase benzi de circulaţie.
Reporter: Bogdan Băcilă
Operator: Norbert Hegedus
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News