Fostul președinte al gigantului auto Toyota predă tehnici de producție în Bihor
Un fost preşedinte al Toyota Motors predă tehnici de producţie în Bihor. Riutso Shingo este adeptul unui concept denumit Gemba, care duce la dezvoltarea abilităţilor manageriale şi la eficientizarea activităţii companiei.
Incendiu de proporții la Salonta
Tarantula, noul animal de companie la modă printre români
Industria mineritului din România ajunge la fier vechi, furată bucată cu bucată. Acuzații grave la CEO Oltenia
Propunere a Ministerului: Elevii să-și schimbe locul în bancă în fiecare modul școlar
Circulație blocată în Timișoara. Un tramvai abia scos pe traseu, a deraiat
Un român a murit pe un şantier din Italia, după ce un zid s-a prăbuşit peste el
Suspiciuni de luare de mită: Procurorii DNA fac percheziții la Serviciul de Ambulanță Dolj și la Spitalul CFR Craiova
MAE: 22 de români, dispăruți după inundațiile catastrofale din Spania
Ce este o fermă de trolli, cum acționează și care este scopul lor
„Am făcut parte din staff-ul Toyota Motors mai bine de 40 de ani. Am lucrat în afară țării, în Kentucky, Marea Britanie ori China mai bine de 20 de ani. În fiecare loc înveți ceva. După ce înveți, acumulezi experiență. Asta vrea să fac aici, să-mi împărtășesc experiența", a explicat Ritsuo Shingo, fost președinte al Toyota Motors.
Riutso Shingo a venit în Bihor la invitaţia unei fabrici de componente auto. Cei 18 angajaţi ai fabricii au învăţat ce înseamna conceptul Gemba, pe care Shingo l-a dezvoltat în cadrul gigantului auto japonez.
„De ce am reușit să-l aduc la noi? Ca să motiveze, ca să stimuleze și să inspire echipa de management să putem să trecem de barierele pe care le avem", a declarat Mihai Cristea, plant manager.
„În acest training am avut oportunitatea de a vedea secvența operatorului, ce face de fiecare dată și a îmbunătăți modul lor de lucru pentru a face aceleași lucruri de fiecare dată, în același ritm", a spus un participant.
„- Ce ați învățat astăzi, ce ați preluat de la Ritsuo?
- Pe lângă exemplele practice descrise de-a lungul timpului - partea de standardizare, inspirație, motivare și stimulare a oamenilor cu care lucrez", a confirmat altul.
Gemba este o practică ce pune accentul pe interacțiunea directă dintre manager şi angajatul din hala de producție. La Toyota există chiar şi termenul de Gemba Walk, adică o plimbare a unui membru al staff ului de conducere în hală, pentru a identifica problemele şi acţiunile care duc la scăderea productivităţii.
„Trebuie să mergi în gemba, să privești ceea ce se întâmplă, să vezi care sunt problemele calitative, apoi să înțelegi ce se întâmplă, nu să discuți într-o sală de conferințe, asta e gemba", a detaliat Ritsuo Shingo.
Pentru ca industria de automotive din România să se dezvolte și să genereze mai multe locuri de muncă, fostul președinte Toyota Motors susține că e esențial să nu ne bazăm mai mult pe producția internă: „Aici, în România, caracteristica e cumpărarea din Europa, nu cumpărarea de la companiile românești. Eu insist să cumpărați local. De ce? Pentru că e filizofia Toyota să contribui la dezvoltarea societății. Asta înseamnă să angajezi oamneni ai locului."
Industria automotivelor din România a ajuns în ultimii ani la venituri de 22 de miliarde de euro, ceea ce reprezintă 13% din produsul intern brut.
Reporter: Andrada Rește
Operator: Florin Lucuța
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News