Când și cum poți obține compensații din partea companiilor de zbor. Șeful ANPC: Solicitaţi în scris şi depuneţi o reclamaţie la ANPC
Directorul general în ANPC Paul Anghel spune că un pasager poate primi compensaţii din partea transportatorului aerian doar dacă solicită în scris şi/sau dacă depune o reclamaţie la ANPC. Compensațiile pot fi oferite în cazul refuzului la îmbarcare, al anulării cu mai puţin de 14 zile a zborului sau în cazul întârzierii prelungire a zborurilor.
„În situaţia în care sunteţi un pasager de transport aerian cu drepturile afectate în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor, în cazul: refuzului la îmbarcare, anulării cu mai puţin de 14 zile înainte zbor, sau în cazul întârzierii prelungite a zborurilor (o întârziere de cel puţin trei ore la sosire)”, a transmis Paul Anghel pe pagina de Facebook.
„Aveţi dreptul să primiţi compensaţii din partea transportatorului aerian doar dacă solicitaţi acest drept în scris (conform politicii operatorilor economici) acestuia şi/sau dacă depuneţi o reclamaţie la ANPC - Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor! Wizz Air, Hisky, Ryanair, Lufthansa, Air Connect, Tarom, Aeroitalia şi Austrian Airlines se află pe lista companiilor care au anunţat modificări considerabile ale orarului de zbor în vara anului 2023. Aveţi în vedere că firmele de claim(firme de recuperare a despăgubirilor pentru zboruri anulate sau întârziate) pot percepe comioane de până la 30%+tva din valoarea despăgubirilor!” a precizat Paul Anghel.
Editor : A.P.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News