Ca-n filme. Magia animației stop motion
Marjolaine Parot este expertă în stop motion, o tehnică de animaţie ce face obiectele să pară că se deplasează singure. Trucul este descompunerea foarte măruntă a mişcării în cadre fotografice, iar munca, extrem de migăloasă. Unul din ultimele filme la care a lucrat este Insula Câinilor, nominalizat la Globurile de Aur, pentru care Wes Anderson a primit anul acesta premiul de regie la Festivalul de la Berlin. Despre magia animaţiei stop motion aflaţi duminică de la Marjolaine Parot, invitată a emisiunii Ca-n filme, de la ora 16:30.
Campania electorală nu a ajuns în cătunele din munți: „N-am știut”
A început sezonul petardelor, iar internetul este plin de oferte ilegale
Înotători lăsați fără bazin, după ce căldură și apa caldă au fost sistate din cauza unor datorii de sute de mii de lei
Câți bani reușesc să economisească, în medie, românii de la o lună la alta și ce fac cu ei
Vreme extremă în România. Vântul puternic a făcut prăpăd în mai multe județe
Mai mulți copii de la o grădiniță din Timișoara au ajuns la spital cu simptome de toxiinfecție alimentară
Mașini vandalizate într-o parcare din Constanța. Șoferii și-au găsit cauciucurile sparte
Doi nevăzători, agresați într-o biserică din București, după ce au intrat cu câinii ghizi. „Ne-au amenințat că ne taie picioarele”
Proprietarii de cafenele și Fiscul se luptă în instanță pentru TVA la cafea și ceai
Marjolaine Parlot, key animator Isle of Dogs: Îmi place mult că îţi poţi folosi mâinile şi poţi să dai viaţă unei marionete, iar asta este destul de magic. Fiecare animator filmează câte două secunde pe zi practic. Câteodată filmarea unei scene durează o săptămână, alteori trei săptămâni. Secvenţa la care am lucrat cel mai mult, adică trei săptămâni şi jumătate, este în care personajele înoată în tunel. A durat mult timp, pentru că tunelul se mişca pe fundalul animaţiei. Probabil erau cam 10-15 feţe realizate manual pentru fiecare personaj, iar pentru fiecare din aceste chipuri aveam alegeri diferite de gură, de asemenea. Putea fi închisă, deschisă, potrivită pentru ceea ce rostea vocea. Pentru câini nu am folosit substituţia chipurilor, ci animam. Deschideam şi închideam fizic gura personajului, folosind mici pedale amplasate în jurul buzelor cu care puteam să animăm foarte precis. Poţi face multe lucruri prin tehnica stop motion pe care nu le poţi face în filmările de tip live action. Poţi lejer să-ţi faci marioneta să zboare, şi asta este mult mai dificil de realizat cu un actor. Dar în stop motion, scara cu care lucrăm este mult mai mică. marionetele sunt aşa de mici, că poţi inventa o lume uriaşă şi poţi crea fără limite.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News