Când va fi gata tunelul pe sub apă care va lega Europa de Africa. Vom putea călători cu trenul din Madrid până în Maroc
Călătoria cu trenul pe sub apă între Europa și Africa ar putea deveni realitate. Până în 2030, oamenii ar putea ajunge cu trenul pe sub Strâmtoarea Gibraltar, din Spania până în Maroc, în Casablanca. Guvernul spaniol a alocat deja 2,5 milioane de dolari pentru acest proiect.
Imagini de coșmar în India. Un tren expres a intrat într-un marfar
Explozie la locomotiva unui tren care urma să transporte europarlamentari: „Oamenilor li s-a spus să-și lase bagajele și să plece”
Incendiu la locomotiva unui tren, în Cluj
Locomotiva unui tren de călători a luat foc în județul Prahova
Un tunel de 220 de metri a fost descoperit întâmplător lângă o bancă, în Argentina. Un nou "jaf al secolului” probabil a fost evitat
Panică într-un tren care se întorcea de la mare
Călătorie de coșmar spre mare
Trenul București - Budapesta a rămas blocat în câmp două ore și jumătate
După 19 ani, vor exista din nou trenuri directe București-Giurgiu. Cât va dura o călătorie
La 30 de ani de când muncitorii care au creat Tunelul Canalului Mânecii s-au întâlnit pentru prima dată, un astfel de tunel pe sub apă ar putea lega Africa și Europa.
Ideea nu e una nouă, însă există un nou impuls că acest lucru ar putea fi realizat, legând cele două continente cu ajutorul unei legături feroviare de mare viteză, până în 2030. Guvernul spaniol a pornit deja studiul de fezabilitate în valoare de două milioane și jumătate de dolari.
Proiectul spectaculos ar putea astfel să ducă turiștii din capitala spaniolă, Madrid, spre sud, trecând pe sub Strâmtoarea Gibraltar, care se întinde pe 27 de kilometri, timp în care turiștii s-ar afla sub apă, iar destinația finală: Casablanca, Maroc.
Potrivit unui raport, aproape 13 milioane de pasageri ar putea folosi această rută feroviară în fiecare an, iar comerțul de mărfuri între Africa și Europa ar putea crește cu până la 13 milioane de tone. Întreaga linie ar putea costa în jur de șase miliarde și jumătate de dolari, însă experții vorbesc despre mai multe probleme care ar putea apărea într-un astfel de proiect. Una dintre ele: în punctul său cel mai adânc, Strâmtoarea Gibraltar are o adâncime de 900 de metri și există o activitate seismică regulată.
Editor : B.C.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News