Pami Accessories, retailer online: Anul acesta am crescut cu 45% față de 2020 și am ajuns să avem și până la 100 de comenzi pe zi
Pe lângă accesul la o piaţă nouă cu jumătate de milion de potenţiali clienţi, listarea pe platforma eMAG Marketplace poate duce la o creştere constantă a vânzărilor online pentru sellerii eMAG: un avantaj care se datorează inclusiv încrederii crescute a clienţilor de a comanda produse de pe această platformă de comerţ online. Pe lângă creşterea vânzărilor şi posibilitatea de a câştiga milioane de lei din vânzările online, antreprenorii români realizează cât de necesară devine dezvoltarea afacerii în domeniul ecommerce. Un exemplu de succes în acest sens este compania Pamikio Fashion SRL care, sub brandul Pami Accessories, a devenit în 2018 unul dintre cei 22.000 de seleri listaţi pe eMAG Markteplace.
„De când ne-am listat pe eMAG Marketplace se observă o creștere constantă a vânzărilor înregistrate în online, cu o diferență majoră față de site-ul propriu. Desigur, sunt clienți care achiziționează frecvent de pe site, însă eMAG Marketplace este o platformă mult mai cunoscută și cu un trafic crescut de utilizatori. De când suntem prezenți aici, clienții au avut mai multă încredere să comande”, a declarat Lucia Do, manager general Pami Accessories.
Compania comercializează pe piaţa românească produse de calitate (accesorii, bijuterii, decoraţiuni pentru casă) adresate persoanelor cu venituri medii și peste medie.
„Am înființat compania în 2007, iar în octombrie 2011 am deschis un magazin fizic, situat pe Bulevardul Gheorghe Magheru din București. Treptat, ne-am dorit să ne extindem și să lucrăm cu lanțurile de hipermarketuri și supermarketuri din țară. Am devenit astfel furnizorul lor”, a spus managerul Pami Accessories ale cărei produse se vând în prezent în peste 300 de magazine din ţară.
La începutul afacerii, compania număra trei angajaţi.
„În prezent, avem aproximativ 40 de angajați, iar pentru anul 2018 am avut o cifră de afaceri de peste 8 milioane de lei. În ultimii doi ani, respectiv 2019 și 2020, în contextul creat de pandemie, cifra de afaceri a scăzut cu aproximativ 30%, deși vânzările în mediul online au în continuare un ritm accelerat”, a precizat Lucia Do.
În 2014, retailerul român a decis că e momentul extinderii afacerii şi a investit în realizarea unui site propriu de prezentare.
„Ulterior, în 2018, am vrut să intrăm și pe zona de ecommerce și am început colaborarea cu eMAG Marketplace”.
Avantaje şi experienţe utile de pe urma parteneriatului cu eMAG
Antreprenorul recunoaşte că eMAG Marketplace a fost prima opţiune pentru canalul de vânzare online, „pentru că este o platformă de încredere, cu o echipă profesionistă”.
„Platforma vine deja cu o procedură și cu rigori la care a trebuit să ne aliniem, tocmai de aceea am fost puși în postura de a învăța mult”
Pami Accessories are în acest moment peste 5.000 de produse listate pe eMAG Marketplace.
„Pentru noi, cel mai util este sistemul de procesare a retururilor, care este foarte bine pus la punct. Nu am avut până acum niciun fel de problemă în acest sens și ne-a ușurat activitatea”, a spus Lucia Do.
De asemenea, retailerul se înscrie frecvent în campaniile comerciale pe care eMAG le organizează. „Aceste campanii cu promoții pentru clienți sunt foarte bine pregătite, avem rapoarte pe care le primim și care ne ajută, iar noi nu trebuie decât să includem produsele potrivite pentru aceste campanii”.
Deşi cifra de afaceri a companiei se bazează în mare parte pe vânzările offline, Pami Accessories a acordat o atenţie sporită canalului online. „În comparaţie cu site-ul propriu, volumul de pe eMAG Marketplace este mult mai mare și anual înregistrăm creșteri aici. Anul acesta am crescut cu 45% față de 2020 și am ajuns ca în perioadele de vârf să avem și până la 100 de comenzi pe zi”, conform managerului companiei.
Categoriile de produse cele mai căutate variază mult în funcție de sezon. Astfel, vara sunt extrem de vândute pălăriile, dar se caută și genți de voiaj, accesoriile de păr, ochelarii de soare sau husele pentru telefon. De cealaltă parte, iarna se vând bine căciulile, fularele, accesoriile de Crăciun, dar și pungile de cadou.
Pentru noi, valoarea medie a unei comenzi pe eMAG Marketplace este de aproximativ 70 de lei
În ultimii doi ani, cifra de afaceri a înregistrat o scădere, în contextul social creat de pandemia de coronavirus. „Am observat însă că online-ul nu a fost afectat așa mult și oamenii au continuat să fie interesați de produsele noastre și să plaseze comenzi”, a mai spus Lucia Do.
Sfaturi pentru antreprenorii români care doresc să se listeze pe eMAG Marketplace
„Din punctul meu de vedere, listarea pe eMAG Marketplace este potrivită pentru oricine vrea să intre în online, mai ales pentru cei care nu au foarte multă experiență de business. Aici sunt multe oportunități de a învăța și de a te dezvolta ca afacere”, a apreciat managerul general Pami Accessories.
De asemenea, cei aflați la început este bine să reţină că pentru a obţine rezultate bune este necesar să aloce efort și timp pentru a se ocupa de gestionarea prezenței pe eMAG Marketplace. Şi, cel mai important, trebuie să ştie că vor beneficia de sprijin când va fi nevoie.
„În colaborarea cu eMAG Marketplace nu ești singur, ci ai mereu o echipă dornică să te ajute. Noi am beneficiat adesea de suport din partea eMAG, de fiecare dată când am întâmpinat o eroare sau aveam nevoie de sprijin. Avem un account dedicat care ne ajută pe partea aceasta de management”, a punctat sellerul eMAG.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News