Video Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 21 februarie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 12 octombrie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 16 august
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 25 iunie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 24 iunie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 15 iunie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 13 iunie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 11 iunie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 8 iunie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 4 iunie
1972 - ÎN SPATELE MARELUI ZID
Președintele SUA Richard Nixon a mers în China comunistă, ca să normalizeze relațiile cu regimul lui Mao. Republica populară înlocuise Taiwan la ONU în 1971.
Richard Nixon s-a întâlnit cu Mao și a vizitat Beijing, Hangzhou și Shanghai. La finalul călătoriei, cei doi lideri își promit să normalizeze relațiile diplomatice.
Călătoria lui Nixon a fost aranjată de Henry Kissinger. SUA au recunoscut China lui Mao drept singura China în 1979. Dar SUA mențin o relație strânsă și cu Taiwan.
1885 - MONUMENT PENTRU FONDATOR
Monumentul Washington, dedicat primului președinte al SUA, erau inaugurat la capitala SUA. Construcția a început înainte de Războiul Civil, dar a fost amânată două decenii.
Inaugurarea nu a însemnat finalul lucrărilor. Monumentul a fost deschis publicului trei ani mai târziu. Este cel mai mare obelisc din lume, cu o înălțime de 169 metri.
În interiorul monumentului, este o scară în spirală care duce până în vârf. Dar nu mai sunt folosite de vizitatori din 1979. Ascensiunea se va acum doar cu liftul.
1804 - REVOLUȚIE ÎN TRANSPORTURI
Acum 220 de ani, în curtea unei oțelării din UK, ceea ce poate fi descris drept un cazan pe roți s-a pus în mișcare. Era prima locomotivă cu abur din lume. Era o revoluție.
Demonstrația a fost făcută în public. Locomotiva a tras 10 tone de fier, 5 vagoane și 70 de oameni pe o distanță de 16 km. Viteza maximă a fost de doar 3,9 km/h.
Era invenția britanicului Richard Trevithick. Locomotiva se deplasa datorită unui sistem de roți dințate, puse în mișcare de abur. O replică există la un muzeu din UK.
Editor : B.C.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News