Video Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute în 3 iulie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 12 octombrie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 16 august
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 25 iunie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 24 iunie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 15 iunie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 13 iunie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 11 iunie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 8 iunie
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 4 iunie
TELEVIZIUNE ÎN CULORI
Inventatorul britanic John Logie Baird a realizat prima transmisiune TV în culori. Momentul istoric s-a întâmplat în laboratorul lui din Londra. Transmisia era primitivă.
Baird a folosit tehnologia electro-mecanică pe care o inventase. Discuri rotative, care aveau filtre albastre, verzi și roșii, scanau imaginea care trebuia transmisă.
Inițial, Baird a folosit ca subiect un coș cu fructe. Testul nu a dus la apariția unui sistem viabil de televiziune color. Aparatura TV din prezent folosește un sistem electronic.
PRIMUL AUTOMOBIL
Germanul Karl Benz a prezentat oficial primul automobil din lume. Totodată, a fost și prima mașină care a intrat în producție. Vehiculul costa echivalentul de azi a 4.900$.
Mașina lui Karl Benz avea trei roți - una mică în față, pentru direcție, și două mari în spate, puse în mișcare de un motor cu un singur cilindru și 0.75 cai-putere.
Prezentarea pentru public a avut loc în orașul Mannheim, la câteva luni după ce Karl Benz a primit brevetul pentru invenția sa. Doar 25 de exemplare au fost produse.
RECORD DE VITEZĂ
O locomotivă cu aburi albastră, pe nume Mallard, numele unei rase de rață, a stabilit recordul de viteză pentru astfel de locomotive, un record care rezistă și în prezent.
Mallard a atins 203 km/h, pe linia principală dintre Edinburgh și Londra. Viteza a fost atinsă în timp ce locomotiva trăgeau 7 vagoane, care cântăreau 240 tone.
Locomotiva avea o carcasă aerodinamică în jurul cazanului, pentru un plus de viteză și de stil. Mallard a fost în uz până în 1963. Acum este la un muzeu din UK.
Editor : C.L.B.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News