Live

TikTok a demontat în septembrie o reţea care viza audienţa în limba română, dar nu o atribuie vreunui candidat la prezidenţiale

Data actualizării: Data publicării:
Aplicația TikTok. Foto: Profimedia Images

Oficialii TikTok spun că au sesizat pe platformă o rețea care viza audiența în limba română încă din luna septembrie, dar nu au oferit detalii şi nu au menţionat vreun candidat. Declarația vine în contextul rezultatului surprinzător al alegerilor prezidenţiale şi al campaniei susţinute prin care candidatul independent Călin Georgescu s-a promovat pe TikTok.

În raportul nostru din septembrie, am făcut public că am demontat o reţea care targeta audienţa în limba română, însă nu avem dovezi care să sugereze că această reţea este legată de actuala campanie pentru preşedinţie”, a declarat un oficial TikTok pentru Paginademedia.ro, relatează News.ro.

Călin Georgescu şi-a făcut campanie pe mai multe platforme, este inexact şi înşelător să atribui activitatea doar platformei TikTok”, a precizat reprezentantul platformei.

În 22 noiembrie, înaintea alegerilor prezidenţiale, TikTok transmitea, într-un comunicat, „angajamentul de a proteja integritatea procesului electoral şi de a oferi un spaţiu online sigur şi responsabil pentru utilizatorii săi”.

Cu o echipă globală de peste zeci de mii de experţi în trust & safety, dintre care mai mult de 6.000 în UE, parteneriate strategice, resurse în aplicaţie (precum Centrul Electoral, Ghidul de Căutare şi Etichetarea Videoclipurilor, care sunt active în prezent pentru alegerile din România) şi iniţiative de educaţie media, TikTok se dedică combaterii dezinformării şi facilitării accesului la informaţii oficiale pentru cei peste 8,1 milioane de utilizatori din România. Conform celui mai recent Raport privind Aplicarea Regulilor Comunităţii pentru al doilea trimestru al anului 2024, 99,2% din conţinutul cu dezinformări electorale a fost eliminat proactiv înainte de a fi raportat, iar 98,5% din acest conţinut a fost eliminat în mai puţin de 24 de ore”.

În plus, afirma că „pentru a menţine platforma în siguranţă în perioada electorală, TikTok se concentrează pe trei piloni principali: aplicarea politicilor (precum combaterea dezinformării, eliminarea operaţiunilor de influenţă ascunsă şi gestionarea conţinutului generat de AI), sprijinirea accesului la informaţii oficiale şi colaborarea cu experţi. În acest sens, TikTok colaborează cu ONG-ul local Funky Citizens pentru a ajuta comunitatea să navigheze în siguranţă pe platformă şi să se protejeze împotriva potenţialelor dezinformări în perioada alegerilor”.

Tot în comunicatul din 22 noiembrie, TikTok anunţa „măsuri stricte împotriva publicităţii politice şi influenţei ascunse”.

Mesajele lui Călin Georgescu au fost răspândite pe platformă prin zeci de conturi.

Editor : M.B.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

A recunoscut, la ZECE zile după ce a făcut semne provocatoare în România - Kosovo: ”Nu a contat pentru noi”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Senatorul Daniel Zamfir se repoziționează referitor la Călin Georgescu, după numai o zi. „NU, nu am cum să îl votez”

Șeful TikTok, chemat să dea explicații în Parlamentul European în legătură cu rolul jucat de rețea în campania lui Călin Georgescu

Parchetul General explică de ce a clasat în urmă cu doi ani dosarul penal care îl viza pe Călin Georgescu

Legăturile lui Călin Georgescu cu masoneria: A participat la primul eveniment important al „Marii Loje Naționale”

Partenerii noștri