Experții în IT au reconstituit site-urile accesate de copilot de pe tableta sa începând din 16 martie până în 23 martie. Procurorii au găsit tableta în apartamentul său. Potrivit procurorului Ralf Herrenbrueck, termenii căutați pe internet de Andreas Lubitz se refereau la tratamente medicale și metode de sinucidere, iar la un moment dat, pilotul a căutat informații despre ușile de la cabina piloților și mijloace de securizare a lor.
S-a aflat, de asemenea, că Lubitz i-a mințit pe doctori. Le-a spus că este pilot, dar a pretins că nu mai lucrează, că este în concediu pe motiv de boală și le-a ascuns că, de fapt, are permisiunea de a pilota avioane comerciale.
Lui Lubitz i se prescriseseră, cu câteva săptămâni înainte de tragedie, medicamente foarte puternice, care ar crește riscul de sinucidere. Medicamentele i-au fost recomandate pentru combaterea depresiei, anxietății și atacurilor de panică. Între ele, Lorazepam. Pacienții sunt sfătuiți, în cazul administrării acestui medicament, să nu șofeze și să nu piloteze singuri avioane comerciale, pentru că, cel puțin la începutul tratamentului, ar putea crește riscul de sinucidere.
În locuința pilotului au fost găsite o mulțime de medicamente intacte, ceea ce sugerează, totuși, că Lubitz s-ar putea să nu-și fi luat tratamentul.
Procurorii ar mai fi descoperit că la sfârșitul anului 2014 Lubitz a avut un accident de mașină și s-a plâns de atunci de probleme cu vederea și alte sechele. Ar fi făcut chiar și un RMN, care nu a revelat însă probleme.
Între timp, anchetatorii au găsit, după nouă zile, cea de-a doua cutie neagră a avionului. Dispozitivul ar trebui să conţină datele tehnice ale zborului, care făcea legătura dintre Barcelona şi Dusseldorf, precum viteza sau altitudinea.
Anchetatorii au mai găsit la locul tragediei telefoane mobile, dar acestea încă n-au fost examinate. S-a spus că unii pasageri ar fi încercat cu disperare să sune la persoanele iubite cu câteva minute înainte de prăbușire.
Avionul A320 al companiei Germanwings, care efectua o cursă de la Barcelona la Dusseldorf, s-a prăbușit la 24 martie în Munții Alpi, toate cele 150 persoane aflate la bord pierzându-și viața. Ipoteza cea mai probabilă este că Andreas Lubitz, copilotul, rămas singur în cabină, ar fi manevrat intenționat aeronava astfel încât aceasta să se zdrobească de munți.
În urma acestei tragedii, oficialii de la Berlin au înfiinţat un grup special care analizează şi schimbarea modului în care sunt efectuate testele psihologice ale piloţilor.