„Este efectuată o examinare generală a tuturor protocoalelor, tuturor sistemelor” şi vitezelor autorizate pe reţea, „ca o consecinţă a auditului pe care l-am cerut pe 25 iulie”, a declarat ministrul în faţa Comisiei parlamentare pentru Lucrări Publice şi Transporturi.
„Reţeaua este analizată. Iar, în funcţie de această analiză, vor fi luate deciziile care urmează să amelioreze nivelul de securitate” a reţelei, a adăugat Ana Pastor, citată de Mediafax.
Ancheta judiciară încearcă să înţeleagă cum a deraiat trenul la viteza de 179 de kilometri pe oră pe un segment unde trebuia să circule cu 80 de kilometri pe oră, imediat după ce mecanicul de locomotivă a încheiat o comunicare telefonică cu controlorul trenului.
Accidentul, soldat cu 79 de morţi şi aproape 180 de răniţi, s-a produs într-o curbă foarte strânsă, la patru kilometri de Santiago de Compostela, pe un tronson care nu era echipat cu sistemul automat de frânare.
Mecanicul de tren, Francisco José Garzon Amo, a fost pus sub acuzare pentru 79 de fapte de omucidere din culpă.
Guvernul de la Madrid şi reprezentanţi ai reţelei feroviare vor să ofere asigurări cu privire la securitatea sistemului feroviar spaniol, în contextul în care ţara intenţionează să vândă TGV-ul său Braziliei.