71 la sută dintre români ştiu ce e Black Friday sau măcar au auzit de reducerile din „Vinerea neagră”. Românii şi-au întocmit din timp lista de cumpărături iar 44 la sută dintre ei, de trei ori mai mulţi decât în 2012, şi-au propus să cumpere ceva.
Experții spun că în final coşul de cumpărături va avea, în medie, două-trei produse. Clienţii de Black Friday au între 18 şi 65 de ani, cei mai mulţi sunt bărbaţi între 24 şi 34 de ani şi îşi vor cumpăra mai ales televizoare, electrocasnice mici şi telefoane mobile.
Maşinile de spălat şi frigiderele sunt următoarele două categorii de produse râvnite de români, mai exact de românce, în timp ce tabletele abia au prins top zece.
Anul trecut, aproape cinci milioane de români au rotunjit conturile vânzărilor de Black Friday. Sesiune de shopping a indicat un bilanţ provizoriu al vânzărilor de peste 300 de milioane de lei. Pe lista de cumpărături, cu reduceri de până la 80 la sută, s-au regăsit de la autoturisme și bonuri de carburanți şi până la parfumuri, cărţi și lopeți de zăpadă.
Black Friday este un eveniment deja de tradiţie în România. Primele tentative de reduceri s-au manifestat în anul 2010, dar abia un an mai târziu principalii vânzători autohtoni s-au implicat în promovarea acestui gen de campanie comercială. Tradiţia este importată la americani pentru că reducerile sunt firești după Ziua Recunoștiinței. Românii țin Black Friday pur și simplu, fără niciun motiv.