C.T. Popescu, despre noua lege antifumat: „Nu-ți convine? Ia-ți mașină mică!”

Data publicării:
ctp vesel

Însă jurnalistul vede o problemă de logică în argumentarea acestei măsuri legislative. Dacă ar fi aplicat același principiu, ar trebui interzisă și circulația mașinilor pe benzină și motorină, care produc noxe. În circulație ar rămâne numai mașinile electrice și mijloacele de transport în comun, bine puse la punct. Ar putea fi o soluție și pentru fluidizarea traficului. Iată comentariul pe care Cristian Tudor Popescu l-a făcut pe această temă la Digi24:

Legea antifumat este bună și pentru fumători, și pentru nefumători. Eu fac parte din a doua categorie acum, dar am făcut parte din prima. Deci sunt un răspopit, ăștia-s cei mai periculoși! Ceea ce vă doresc și dvs.

Evident că și pentru fumători este bine să nu stea într-o încăpere unde se decupează fumul cu toporul. Pentru că una este să fumezi o țigară și alta e să stai scufundat în fum de țigară. Sunt două lucruri diferite. Atunci nu mai ești fumător, atunci ești afumător. Nu e vorba de fumat, ci de afumat. Că ieși din încăperea aia ca o șuncă, ieși pastramizat.

Cred că fumătorii pot accepta aceste argumente. Am o singură problemă. De logică. Dacă înlocuim țigara cu țeava de eșapament și păstrăm aceeași structură logică, blackbox, ca în cazul acestei legi. Eu, pieton, să spunem, sau eu, biciclist, sau eu, care merg cu metroul, de ce trebuie să suport în spațiul public noxele emise de țevile de eșapament ale mașinilor pe benzină și motorină? (...) Logic, formal, este același tip de raționament. Păi dacă țigara într-un loc public produce noxe care-i afectează pe cei care nu fumează, țeava de eșapament produce noxe într-un spațiu public și-i afectează pe cei care nici măcar nu conduc mașini.

Îndrăznesc să sugerez o soluție. Eu mi-aduc aminte, eram foarte tânăr, când auzeam expresia asta: nu-ți convine - pe mijloace de transport, când ne înghesuiam acolo - ia-ți mașină mică! Mașină mică însemna bughezirea totală, confortul maxim, să stai numai tu în ea acolo și să conduci. Ia să reintroducem conceptul de „nu-ți convine?”. Ia să generalizăm și să nu mai permitem, de pildă, decât circulația mașinilor electrice, costă vreo 30.000-40.000 euro, una. Cine dorește mașină mică să circule cu asta! Altfel, să avem și noi un sistem urban de circulație în comun așa cum este în Amsterdam, de pildă, și pe urmă să punem condiția: dacă vrei să mergi cu mașina personală, să te coste foarte mult!”, a încheiat Cristian Tudor Popescu.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum arată Ștefan Hrușcă acum, la 67 de ani. Artistul este de nerecunoscut
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
Miliardarul Jeff Bezos se căsătorește: Nuntă fastuoasă, de 600 de milioane de dolari, în Aspen, pe...
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Scarlett Johansson nu-și dorește ca fiica sa să afle acest lucru despre ea: „Mi-e atât de rușine”
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...