Un cetățean român a fost condamnat de un tribunal din Danemarca la 14 zile de închisoare, în contextul în care această țară a adoptat, luna trecută, măsuri mai aspre pentru descurajarea cerșetoriei agresive.
Sursă foto: Shutterstock
Bărbatul, al cărui nume nu a fost precizat, a fost condamnat în lipsă de Tribunalul districtual din Copenhaga, în ceea ce se consideră a fi prima condamnare care are loc după intrarea în vigoare, în iunie, a noii legislații anticerșetorie, a transmis marți agenția daneză de presă Ritzau, citată de dpa.
Măsurile adoptate de legislatorii danezi cuprind dublarea pedepselor pentru cei aflați la primul delict, acestea crescând la 14 zile de închisoare. Delincvenții pot fi trimiși la închisoare fără un avertisment prealabil din partea poliției, cum era practica până acum.
Noua lege urmărește să împiedice cerșetoria în zonele pietonale, în fața supermarketurilor, în stațiile de transport, precum și în trenuri și alte mijloace de transport public.
Poliția l-a notificat pe român la 11 iulie, când a fost găsit cerșind în fața stației Norrebro din capitala daneză, după cum a precizat procuroarea Marlene Beynon. Deși bărbatul, născut în 1969, nu s-a prezentat la tribunal, martorii audiați au confirmat că acesta s-a aflat la Norrebro. Acum, poliția trebuie să-l notifice din nou în legătură cu condamnarea sa și să afle dacă intenționează să facă apel la sentință. Termenul de apel este de 14 zile.
Reclamațiile privind cerșetoria agresivă și instalarea de tabere ilegale, lipsite de apă curentă și instalații sanitare, s-au înmulțit în ultimele luni la Copenhaga, menționează dpa.
„Străinii vin aici, își întind taberele pe străzile noastre și cerșesc agresiv, cer taxe de protecție de la homeleșii noștri și ne fac să ne simțim în nesiguranță (...) Nu vom mai accepta acest lucru”, a declarat, în fața Parlamentului de la Copenhaga, premierul danez Lars Lokke Rasmussen, când a prezentat pe 31 mai propunerile legislative de combatere a cerșetoriei agresive.
Tot atunci, ministrul danez al justiției, Soren Pape, a spus că dorește să discute această chestiune și cu celelalte state membre ale Uniunii Europene, menționând că și alte țări din blocul comunitar se confruntă cu probleme similare provocate mai ales de romii veniți din Europa de Est.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.