Cinci sfaturi pentru aranjarea preparatelor pe farfurie
Data actualizării: Data publicării:
Un proverb popular printre pasionații de bucătărie spune că „prima oară guști cu ochii”. Alegerea veselei, felul în care așezi mâncarea în farfurie, culoarea și texturile alese contribuie la succesul unui preparat aproape la fel de mult ca și gustul acestuia.
Foto: Art of plating
Indiferent dacă gătești acasă sau ești chef într-un restaurant, dacă ești pasionat de bucătărie știi că platingul este o formă de artă care implică un echilibru între creativitate, atenție la detalii și curățenie. Ca orice artist, fiecare bucătar are propriul stil, așa că ți-am pregătit cinci sfaturi pentru a-ți crea propria semnătură și pentru a decora farfurii ca un profesionist.
Alegerea farfuriei
Dimensiunea, forma și culoarea unei farfurii va avea un impact direct asupra modului de prezentare al preparatului tău. Albul este cea mai populară culoare deoarece creează contrast atunci când în farfurie sunt prezente mai multe culori. De asemenea, avantajului unei farfurii albe este acela că întotdeauna ochii vor fi concentrați pe ce se află în farfurie.
Culoarea
Culoarea poate fi folosită pentru a scoate în evidență punctele forte ale preparatelor. Consideră că farfuria este pânza iar ingredientele sunt vopselurile și încearcă să creezi o operă de artă scoțând în evidență ingredientele principale folosind culoarea. Gustul nu va face decât să completeze un tablou perfect.
Textura
Textura atrage privirea. Fie că vorbim despre pielea crocantă a unei bucăți de pui, crusta de susan a unei bucăți de ton sau arpagicul presărat deasupra preparatului, încercați să stimulați vizual folosind texturi diferite.
Decorați cu un scop
Toate elementele folosite pentru decorarea unei farfurii trebuie să aibă un scop și să fie comestibile. Nu folosiți pentru decor ingrediente care nu sunt incluse în rețetă, alegeți mai degrabă un decor mai simplu dacă nu aveți inspirație.
Curățenia
Păstrați farfuriile curate eliminând picăturile sau firimiturile sau picăturile și urmele. Aceste „elemente nedorite” vor distrage atenția și vor lăsa impresia unui plating neîngrijit.
Îți place să gătești? De ce n-ai duce pasiunea la următorul nivel? Intră pe www.foodsie.ro, înscrie-te la cea mai faină competiție online de cooking, plating și fotografie culinară și învață de la cei mai buni. Află toate detaliile aici!
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 99 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.