Emilia Teodor a plătit aproape 3.000 de euro pentru o vacanţă în Indochina, în care urma să plece peste câteva zile. Acum încearcă să ia legătura cu agenţia de turism, dar nimeni nu e de găsit.
„Culmea obrăzniciei! Colega mea a fost săptămâna trecută, a verificat, i s-a promis efectuarea excursiei, ba mai mult i s-a dat şi lista cu cele necesare”, a povestit victima.
Înfiinţată în 1997, agenţia Kara Travel ocupa 15% din piaţă pe segmentul de plecări externe. Oferea excursii în India, Mexic, California sau Irlanda. Însă ultimii ani nu au fost unii prea buni. În 2012 a terminat cu pierderi de 500.000 de lei.
Autoritatea Naţională pentru Turism a început verificările în urma mai multor sesizări primite din partea celor care au cumpărat vacanţe, dar n-au primit ce scria în contract.
„La Kara Travel s-a demarat un control, în urma căruia a fost sancţionată. Au avut toate documentele la zi, au inclusiv asigurare pentru insolvenţă, singura problemă a fost necoralarea vizavi de programul turistic”, a declarat Mirela Matichescu, vicepreşedinte Autorității Naţionale pentru Turism.
„Această agenţie Kara Travel şi-a depus cererea de faliment. Turiştii sunt sfătuiţi să se adreseze asiguratorului”, a afirmat Adriana Caranfil, purtător de cuvânt ANAT.
Asigurarea de insolvenţă acoperă însă doar 20 % din paguba clienţilor.
Pe lângă Kara Travel, Autoritatea Naţională pentru Turism a stabiilit că alte 5 agenţii şi-au înşelat clienţii în această vară: S&S Travel, Flamingo Tour, Rom Travel Europa Bookings, Ali Baba Tour Holiday şi Liberty Tours. Toate au rămas fără licenţă.
În cazul în care consideră că au fost păgubiţi, turiştii trebuie să depuna o plângere la poliţie şi apoi să îşi ceară banii în instanţă.