George şi Emil, doi tineri din Cluj-Napoca, vor să îi ajute pe jurnalişti şi pe cei care sunt interesaţi de ştiri să distingă între informaţiile corecte şi cele care provin de pe site-uri suspecte.
Aplicaţia pe care vor să o dezvolte va avea în spate un algoritm de inteligenţă artificială, care va fi capabil să îl direcţioneze pe utilizator până la "punctul zero" al ştirii.
„Există şi în presa din România ştiri care au fost realizate dar s-a aflat că ele originează de pe nişte site-uri bulgăreşti anonime şi nu au nicio sursă de fapt. Am activat în presă undeva timp de şase ani ca jurnalist de investigaţie şi m-am lovit de aceste probleme”, spune George Bara, antreprenor.
Aplicaţia pe care vor să o lanseze cei doi tineri este o inovaţie în domeniul online, tocmai de aceea specialiştii de la Google au fost de acord să le ofere, într-o primă fază, 50.000 de euro.
„Ce face calculatorul când vorbim de inteligenţă artificială?! Învaţă singur. În loc să îi scrii tu exact ce are de făcut, îi dai nişte date de intrare”, spune Emil Şteţco, antreprenor.
„Dacă vorbim despre materiale care provin de pe reţele sociale sau tabloide care nu tratează subiectele într-un mod optim sau obiectiv vor primi o notă mai mică, dacă vorbim de comunicate de presa sistemul va trebui să spună că este o sursă de încredere”, adaugă George Bara.
Dezvoltarea internetului a schimbat modul în care se face presă, însă până acum puţini specialişti IT şi-au îndreptat atenţia asupra asupra acestui domeniu.
„Presa poate că nu este un lucru la care te gândeşti când vorbeşti de tech, de soluții IT, de inteligenţă artificială. Dar uite că ei şi-au găsit această nişă, au mers cu încredere şi au deja rezultate”, spune Tudor Pasc, manager programe Cluj Hub.
Gigantul Google va oferi în total 150 de milioane de euro pentru inovaţie în domeniul media online. De bani vor veneficia 120 de antreprenoriate care se ocupă cu ştirile, din toată lumea.