O lume a graficienilor, a designerilor şi a programatorilor de jocuri face ca zeci de milioane de oameni să aştepte, an de an, cu sufletul la gură, lansarea noilor jocuri video. Puţini ştiu însă că unele dintre cele mai populare jocuri pe calculator sau telefoane mobile sunt realizate şi testate în România. O echipă Digi24 a avut acces în culisele unei industrii care are anual încasări de sute de miliarde de dolari.
1.500 de oameni lucrează la dezvoltarea unora dintre cele mai populare jocuri de calculator, pe consolă şi telefoane mobile. Intrăm într-o clădire de birouri imensă din Capitală. La o primă vedere tinerii pe care îi vedeţi se joacă. Este, de fapt, o joacă de sute de miliarde de dolari anual.
„Suntem în locul în care este conceut cel mai popular joc video din lume. Sunt zeci de oameni care lucrează an de an la acest lucru”, spune Vlad Beu, senior development.
Aici, graficienii lucrează de zor pentru a face jocurile de pe piaţă mai bune. Designerii au la rândul lor o misiune dificilă. Personajele trebuie să fie cât mai reale.
Succesul noii serii de joc depinde în mare parte de detaliile conturate pe calculator. Aşa se nasc prototipurile unora dintre cele mai celebre jocuri din întreaga lume. O dată creat, o armată de oameni are rolul de a testa noua variantă.
„Oamenii de pe etajul acesta lucrează la grafica jocului, la designul lui. Cum trebuie să arate. Scriu liniile de cod, intelegenţă artificială, cum se mişcă jucătorii pe teren”, explică Vlad Beu.
Compania angajează oameni de diferite vârste pentru a-şi da seama cui se adresează noua variantă.
„Concurenţa pe piaţa de mobile e foarte acerbă. Ca utilizator, dacă nu te-am prins în primele 5 secunde cu ceva, you are out. Dacă faci jocuri pentru copii, coloristica și acustica contează. Dacă faci pentru oameni mai în vârstă, developmentul trebuie să fie primul”, spune Diana Vasilescu, producător pentru jocuri de telefoane mobile.
În funcţie de rezultatele primite, graficienii sau programatorii retuşează jocul. Apoi urmează testul final. Este făcut automat într-o cameră plină cu servere care suprasolicită comezile gândite până atunci. Totul pentru ca varianta finală să fie perfectă.
Pentru un joc de succes întreaga echipă poate lucra aproape un an. România a reușit ca în ultimii ani să atragă trei dintre companiile de top în materie jocuri video.
„Cel mai important lucuru care atrage în România firmele mari de jocuri este talentul oamenilor pe care îi avem aici. Nu doar talent artistic, muzică, artă. Vorbim de talent în toate domeniile: programare, project management”, afirmă Alex Marinescu, director executiv.
Mai bine de 10 milioane de discuri video cu jocuri sunt vândute doar de această companie în întreaga lume. Anul trecut industria jocurilor video a depășit 100 de miliarde de dolari la nivel mondial.