Foto: Gulliver/GettyImages
Mitsubishi Motors ar putea plăti scump decizia de a truca testele de consum pentru modelele eK Wagon şi eK Space, dar mai ales pentru cele 468.000 de unităţi Dayz şi Dayz Roox produse pentru Nissan.
Într-un interval de numai 24 de ore, acţiunile producătorului japonez pe bursa de la Tokyo s-au prăbuşit cu 31% şi au şters 2,5 miliarde de euro din valoarea companiei, care în prezent a ajuns la numai 4,5 miliarde de euro.
Este posibil ca statul japonez să solicite celor de la Mitsubishi recuperarea unor scutiri de taxe acordate tocmai datorită faptului că modelele în cauza afişau consumuri mici de carburant.
În al doilea rând, se poate ca Nissan să solicite despăgubiri majore pentru a-şi acoperi pierderile financiare şi de imagine din cauza acestui scandal în care este implicată fără nicio vină şi chiar să renunţe la colaborarea cu Mitsubishi, iar în al treilea rând clienţii şi statul japonez ar putea da compania în judecată pentru a obţine daune materiale.
Costurile totale ar putea depăşi cu mult rezervele de cash ale companiei, caz în care singura soluţie va fi o infuzie de capital din partea grupului de companii Mitsubishi.
Grupul Mitsubishi este alcătuit din numeroase companii care activează în diverse ramuri ale industriei, cum ar fi Mitsubishi Heavy Industries, care produce avioane, componente pentru industria spaţială sau nave maritime.
De altfel, în 2004 şi 2005, companiile din grup au ajutat Mitsubishi Motors cu bani pentru a evita falimentul după ce constructorul a admis că a ascuns în mod intenţionat defecte majore de siguranţă ale modelelor sale.