Organizația se numește Transport & Environment și spune că a constatat că noile modele de la Mercedes, Volkswagen și BMW, precum și alte vehicule noi consumă mai mult în realitate decât pretind testele de laborator.
Organizația a cerut guvernelor din Uniunea Europeană să-și extindă investigațiile și în privința unor eventuale mecanisme destinate să înșele și datele privitoare la consumul de carburant.
Transport & Environment susține că cercetările pe care le-a făcut au arătat că diferențele dintre testele de laborator pentru consum și performanțele din realitate au ajuns anul trecut la o medie de 40 la sută, față de numai 8 la sută în 2001. În cazul modelelor Mercedes clasa A, C și E diferențele ar fi de peste 50 la sută.
Pe de altă parte, Audi, una dintre mărcile concernului Volkswagen, a anunţat luni că are peste două milioane de maşini în toată lumea dotate cu sistemul de păcălire a normelor de poluare instalat de compania Volswagen.
Fostul director Volkswagen, Martin Winterkorn, este anchetat în Germania pentru scandalul Dieselgate. Pe numele lui Winterkorn, care a demisionat săptămâna trecută, au fost primite plângeri și este suspectat de fraudă.
În paralel, grupul Volkswagen însuși a sesizat Parchetul în legătură cu acest scandal. „Obiectivul investigațiilor este de a stabili cine este responsabil pentru instalarea softului pe cele 11 milioane de mașini Volkswagen.
Berlinul a dat un ultimatum companiei germane: până la 7 octombrie trebuie să prezinte măsurile pe care le are în vedere pentru remedierea problemelor.