Managerii Volkswagen au recunoscut existenţa unui al doilea soft, care păcăleşte testele de emisii poluante

Data publicării:
volkswagen - GettyImages - 8 oct 15-1

 

Foto: Gulliver / Getty Images

Compania germană a dezvăluit pentru Associated Press că pe modele 2.0 TDI care urmau să fie lansate în 2016 există dispozitive auxiliare de control al emisiilor. Acestea determină catalizatorul de control al poluării să se încălzească mai repede, îmbunătăţind performanţele dispozitivului care transformă oxizii de azot, cauzatori de smog, în gaz inofensiv.

0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Noul scandal riscă să adâncească problemele pe care Volkswagen le are deja din cauza scandalului izbucnit luna trecut, când autorităţile americane au descoperit că modele diesel poluau în realitate mai mult decât la teste. Puşi faţă în faţă cu rezultatele, reprezentanţii companiei au admis că pe 11 milioane de maşini a fost montat un soft care le permitea să îndeplinească standardele referitoare la poluare doar în timpul testelor. În timpul manevrării normale a autovehiculelor, nivelul poluării era mult mai ridicat. Totuşi, oficialii de la Berlin nu cred că scandalul va avea consecinţe de durată.

Sigmar Gabriel, ministrul Economiei din Germania: „Evenimentele de la Volkswagen nu au un impact de durată asupra perspectivelor economice la care lucrăm acum. Pierderea impozitului pe venit, la care vă refereaţi în întrebare, a fost inclusă în perspectiva economică”.

Ulrich Grillo, directorul Federaţiei Industriei German: „Sunt absolut sigur că scandalul Volkswagen nu va afecta imaginea Germaniei de centru industrial. Vreau să repet, nu se va ajunge la asta. Fabricat în Germania este şi rămâne o etichetă unică pe piaţa internaţională”.

Între timp, Der Spiegel a scris că 30 de manageri ai concernului ar fi implicaţi în scandalul fraudării testelor de poluare, dar Volkswagen a dezminţit informaţiile precizând că numărul vehiculat de publicaţie este nefondat.

Gigantul auto se confruntă deja cu o anchetă penală şi este nevoit să plătească amenzi de miliarde de dolari în Statele Unite, pentru încălcarea normelor de poluare. În urma dezvăluirilor, Volkswagen a anunţat că îşi va reduce cheltuielile cu un miliard de euro în fiecare an.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Prințul Harry, scos cu poliţia din sala de judecată! Regele Charles va muri de ruşine, ce a făcut fiul lui...
Digi FM
Mariana Dănescu, Lili Jurcă din serialul „La Bloc”, susține că e hărțuită și abuzată la locul de muncă: „Nu...
Pro FM
Cum arată Hailey Bieber la 8 luni după ce a născut. Fotografia în costum de baie, menită să atragă atenția de...
Film Now
Fiica lui Demi Moore rupe tăcerea. Ce părere are despre Ashton Kutcher, fostul său tată vitreg
Adevarul
Aparatul electrocasnic care consumă cât 65 de frigidere. Cum îți poate ridica factura de energie electrică
Newsweek
Casa de Pensii, anunț pentru pensionarii care iau vineri bani pe card. Când pot merge la bancomat?
Digi FM
Minunea șahului mondial vine din Franța și are origini românești: Luca Protopopescu, 9 ani.
Digi World
Ce se întâmplă în corpul tău dacă nu mănânci nimic timp de trei zile. Posibile beneficii și riscuri
Digi Animal World
Un pinguin alb rar, găsit „subponderal și deshidratat” pe o plajă din Australia: „Este primul pe care l-am...
Film Now
O super actriță mărturisește că a avut cancer și a dus lupta în secret. I s-a întâmplat imediat după ce a...
UTV
Justin Bieber, confruntare tensionată cu paparazzi în Palm Springs. „Tot ce vă interesează sunt banii!”