Protest fără precedent în Ungaria: Zeci de televiziuni, radiouri, ziare contestă taxa pe publicitate

Data publicării:
steag ungaria

După ce, miercuri, două dintre cele mai mari televiziuni din Ungaria - RTL şi TV2 - au anunţat că intenţionează să îşi oprească emisia joi, în semn de protest faţă de planurile autorităţilor maghiare de a introduce această taxă pe veniturile anuale din publicitate, şi alte societăţi de media s-au alăturat acestei acţiuni, care s-a transformat într-un protest în masă în presa din Ungaria.

Potrivit AFP, peste 60 de televiziuni, radiouri, ziare şi site-uri de presă au protestat joi faţă de acest proiect elaborat de un membru al partidul de guvernământ din această ţară (Fidesz).

Proiectul de lege prevede introducerea unei taxe care ar putea ajunge la maximum 40% din veniturile anuale din publicitate în cazul companiilor care au venituri de peste 61 de milioane de euro.

Televiziunile şi radiourile şi-au întrerupt emisia timp de 15 minute joi seară, ziarele au apărut pe piaţă vineri cu primele pagini goale, iar site-urile acestor societăţi de media au publicat mesaje de protest. La acest protest şi-au dat mâna aproape toate societăţile importante de media care îşi desfăşoară activitatea pe piaţa din Ungaria.

Noua taxă, care ar urma să intre în dezbaterea Parlamentului ungar în septembrie, va „paraliza” şi va duce la faliment numeroase societăţii de media şi agenţii publicitare, a declarat pentru AFP Zsolt Urban, reprezentant al sindicatului profesional MRSZ.

Noua taxă se înscrie într-o strategie fiscală aplicată de actuala guvernare în sectoarele economice din Ungaria care sunt dominate de societăţi străine. După venirea la putere a premierului conservator Viktor Orban, în 2010, această strategie a fost deja aplicată în sectoare de activitate precum telecomunicaţiile, energia şi băncile.

Conform lui Zsolt Urban, în nu mai puţin de câteva luni de la aplicarea acestei taxe vor fi difuzate mai puţine programe TV şi de o calitate mai slabă, se vor desfăşura mai puţine concerte, festivaluri, expoziţii şi alte show-uri, care sunt de multe ori finanţate total sau cel puţin parţial finanţate din veniturile din publicitate.

Preţurile biletelor la cinema vor creşte, vor fi mai puţine campanii dedicate unor cauze sociale importante, precum lupta împotriva cancerului la sân şi promovarea unei alimentaţii sănătoase, dar şi mai puţine locuri de muncă. Va fi publicitate mai puţină, însă la un preţ mai mare, şi mai puţin conţinut media local, a arătat Zsolt Urban.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Lucruri mai puțin știute despre Călin Georgescu. Din ce familie provine și câți copii are
Digi FM
Ce se ascunde în spatele lui Călin Georgescu? Ce partid îl susține, de fapt
Pro FM
Jennifer Lopez a pus pe ea cea mai scurtă fustă din dulap și a asortat-o cu cizme peste genunchi. 55 de ani...
Film Now
Brigitte Nielsen, fosta nevastă a lui Sylvester Stallone, la plajă cu soțul cu 15 ani mai tânăr. Blonda s-a...
Adevarul
Schimbarea la față a PNL și PSD, grăbită de votul românilor. Cum s-au regrupat partidele după eșecul de la...
Newsweek
VIDEO Șoșoacă, atac furibund la Călin Georgescu: ”Cum îți permiți casă de milioane € la VIENA?”
Digi FM
Ștefan Mandachi regretă că l-a susținut pe Călin Georgescu: „Am greșit. Trebuia să fiu mult mai atent”
Digi World
Metoda scandinavă care promite un somn bun. Ce să schimbi dacă împarți patul cu cineva
Digi Animal World
Cum reacționează un câine atunci când e certat de stăpân pentru năzbâtia făcută. Imaginile sunt virale
Film Now
Tara Reid, greu de recunoscut la 25 de ani de la American Pie. Foarte slabă, dar cu zâmbetul pe buze, pozată...
UTV
Dorian Popa a fost condamnat dupa ce a condus sub influenta drogurilor. Ce pedeapsa a primit celebrul vlogger