Bloomberg: Se fărâmă autostrăzile din Germania

Data publicării:
autostrada germania
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

Anul trecut, în Germania s-au format 570.000 de ambuteiaje. E destul de mult pentru o țară care raportat la suprafață și populație, are cea mai dezvoltată rețea de drumuri din lume. În plus, numărul ambuteiajelor este tot mai mare și de la un an la altul, creșterea este de 20%. Paradoxal, cele mai multe probleme sunt în Vestul Germaniei, acolo unde o parte dintre autostrăzi au fost construite sau modernizate în anii 60. În Est în schimb, autoritățile comuniste nu au investit prea mult în infrastructura de transport și autostrăzile din această regiune au fost reparate sau pur si simplu construite de la zero în anii 90, după Reunificarea Germaniei.

Cei de la Bloomberg au mai constatat că investițiile publice germane în infrastructura de transport au scăzut foarte mult. În 2000, statul cheltuia echivalentul a 12 miliarde de euro. În plină criză economică însă, investițiile în drumuri și căi ferate au fost tăiate la jumătate.

Dar mai sunt și alte efecte, căci în 2015, construcțiile de tot felul au ajuns să contribuie la Produsul Intern Brut cu 4,3 procente. Ca termen de comparație, turismul, ramura care nu are neapărat o tradiție deosebită în Germania, contribuie la PIB cu 4,5 procente.

Cei care au conceput drumurile acum jumătate de secol pur și simplu nu s-au gândit că vor exista atât de multe mașini. Cele mai multe poduri au fost concepute să reziste unui trafic de 40.000 de autovehicule pe zi, dar în zonele puternic industrializare acest nivel este depășit chiar și de 4 ori. Conform ministerului transporturilor din Germania, aproape jumătate dintre poduri erau deteriorate și 20 la sută dintre autostrăzi aveau nevoie de reparații. Raportat la rețeaua de drumuri autostrăzi a Germaniei, asta înseamnă cam 2.600 de kilometri. Reparațiile au început deja, dar asta înseamnă că sunt zone unde nu existau restricții de viteză, se poate circula acum cu cel 60 de kilometri la ora. Asta când nu se stă bară la bară.

Mai există un motiv pentru care reparațiile și construcția de noi drumuri bate pasul pe loc. 48% din teritoriul Germaniei a fost declarat sub o formă sau alta arie protejată. Doar Slovenia stă mai bine la acest capitol, însă protejarea mediului are un preț. Pentru orice reparație sau construcție nouă e nevoie de mai multe avize și de respectarea unor reguli stricte.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Prințul Harry, scos cu poliţia din sala de judecată! Regele Charles va muri de ruşine, ce a făcut fiul lui...
Digi FM
Mariana Dănescu, Lili Jurcă din serialul „La Bloc”, susține că e hărțuită și abuzată la locul de muncă: „Nu...
Pro FM
Soția fiului lui Cher a depus divorț la mai puțin de un an după ce cuplul anulase separarea. Câți bani îi...
Film Now
Denise Richards a recunoscut că și-a mințit fiicele din cauza scandalurilor în care era implicat Charlie...
Adevarul
Americanii se pregătesc pentru momentul în care haosul va cuprinde lumea
Newsweek
Pensia a intrat pe card la 2 bănci. Ce surpriză au avut pensionarii? Când se încarcă la ceilalți?
Digi FM
Minunea șahului mondial vine din Franța și are origini românești: Luca Protopopescu, 9 ani.
Digi World
Ce se întâmplă în corpul tău dacă nu mănânci nimic timp de trei zile. Posibile beneficii și riscuri
Digi Animal World
O femeie și-a dresat câinele să mârâie la bărbații care i se par periculoși: „Încerc doar să mă mențin în...
Film Now
Val Kilmer, rebelul cu suflet de artist: "Era cea mai tulburată ființă umană". O viață trăită intens, între...
UTV
Justin Bieber, confruntare tensionată cu paparazzi în Palm Springs. „Tot ce vă interesează sunt banii!”