Bloomberg: Se fărâmă autostrăzile din Germania

Data publicării:
autostrada germania

Anul trecut, în Germania s-au format 570.000 de ambuteiaje. E destul de mult pentru o țară care raportat la suprafață și populație, are cea mai dezvoltată rețea de drumuri din lume. În plus, numărul ambuteiajelor este tot mai mare și de la un an la altul, creșterea este de 20%. Paradoxal, cele mai multe probleme sunt în Vestul Germaniei, acolo unde o parte dintre autostrăzi au fost construite sau modernizate în anii 60. În Est în schimb, autoritățile comuniste nu au investit prea mult în infrastructura de transport și autostrăzile din această regiune au fost reparate sau pur si simplu construite de la zero în anii 90, după Reunificarea Germaniei.

Cei de la Bloomberg au mai constatat că investițiile publice germane în infrastructura de transport au scăzut foarte mult. În 2000, statul cheltuia echivalentul a 12 miliarde de euro. În plină criză economică însă, investițiile în drumuri și căi ferate au fost tăiate la jumătate.

Dar mai sunt și alte efecte, căci în 2015, construcțiile de tot felul au ajuns să contribuie la Produsul Intern Brut cu 4,3 procente. Ca termen de comparație, turismul, ramura care nu are neapărat o tradiție deosebită în Germania, contribuie la PIB cu 4,5 procente.

Cei care au conceput drumurile acum jumătate de secol pur și simplu nu s-au gândit că vor exista atât de multe mașini. Cele mai multe poduri au fost concepute să reziste unui trafic de 40.000 de autovehicule pe zi, dar în zonele puternic industrializare acest nivel este depășit chiar și de 4 ori. Conform ministerului transporturilor din Germania, aproape jumătate dintre poduri erau deteriorate și 20 la sută dintre autostrăzi aveau nevoie de reparații. Raportat la rețeaua de drumuri autostrăzi a Germaniei, asta înseamnă cam 2.600 de kilometri. Reparațiile au început deja, dar asta înseamnă că sunt zone unde nu existau restricții de viteză, se poate circula acum cu cel 60 de kilometri la ora. Asta când nu se stă bară la bară.

Mai există un motiv pentru care reparațiile și construcția de noi drumuri bate pasul pe loc. 48% din teritoriul Germaniei a fost declarat sub o formă sau alta arie protejată. Doar Slovenia stă mai bine la acest capitol, însă protejarea mediului are un preț. Pentru orice reparație sau construcție nouă e nevoie de mai multe avize și de respectarea unor reguli stricte.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Ce meserie inedită are acum Alex Pruitt, actorul din Singur acasă 3. Este de nerecunoscut
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
O dragoste ca a lor e rară. Julia Roberts, fotografie plină de tandrețe alături de soțul ei și declarație...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...