Acordul de mediu pentru lotul 2 din tronsonul Lugoj-Deva a impus construirea a două tuneluri în apropierea localităţilor Holdea şi Coşeviţa. Însă porţiunea de 400 de metri dintre cele două galerii i-a făcut pe inginerii de la Compania de Drumuri să modifice din nou proiectul.
Comisia tehnică a decis săparea unui tunel de legătură. Aşa nu va fi afectat ecosistemul din zonă şi se evită şi eventualele alunecări de teren.
Undeva în pădure, ar urma să fie construit cel de-al treilea tunel. Acesta va uni practic cele două tuneluri programate pentru a fi construite. Modificarea proiectului întârzie finalizarea lotului 2 din tronsonul de autostradă Lugoj-Deva cu 18 luni.
Cel de-al treilea tunel, potrivit estimărilor CNADNR, va costa statul român aproximativ 25 de milioane de euro.
„Urmează etapa de proiectare, undeva la 4 luni. Apoi urmează licitaţia. Vom avea un constructor, cel mai devreme la anul, pe vremea asta. 14 luni execuţia,” explică Cătălin Homor directorul CNADNR.
Există şi o veste bună. Şeful de la drumuri spune că s-ar putea da în folosinţă, până la finalul acestui an, câţiva kilometri din acest lot. Asta în condiţiile în care termenul prevăzut iniţial în contract era luna mai 2016.
„În varianta optimistă, că toate lucrurile sunt bune, avem şanse mari să avem 15 kilometri anul ăsta,” adaugă Cătălin Homor.
Pe lângă problema tunelurilor, conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Dumuri Naţionale din România a cerut o nouă expertiză a materialelor de construcţii folosite pentru construirea acestui lot. Asta după ce, toamna trecută, fundaţia s-a surpat, iar consultantul a constatat mai multe note de neconformitate. Printre acestea se vorbea şi de săpături realizate necorespunzător, care ar fi permis apei să se scurgă pe unde a apucat. Lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva leagă localităţile Traian Vuia şi Coşeviţa. Are 28,6 kilometri, iar costul prevăzut iniţial şi decontat de UE este de 128 de milioane euro.