Bulevardul Buzeşti-Berzei-Uranus arăta la prima oră ca un adevărat furnicar. La noul bulevard lucrările sunt în plină desfăşurare. O armată de oameni pregătea, dimineaţă, squarul, iar o altă armată de muncitori curăţa şinele. În mai puţin de 30 de minute urma să treacă un prim tramvai care să parcurgă un drum-test pentru a vedea dacă şinele sunt bune.
Primăria Capitalei a dat autorizație de funcţionare temporară în aşa fel încât primele teste cu tramvaie să fie făcute pe noua arteră. Probele nu au fost lipsite de emoții. Într-o pantă, tramvaiul s-a poticnit vreme de 15 minute spre amuzamentul trecătorilor.
„Să-l împingem?”, a fost întrebat primarul general Sorin Oprescu. „Nu glumi, că să vezi că până la urmă o să putem face un film, dar e puțin cam greu să-l împingem”, a răspuns edilul.
„În total avem circa 3 km şi jumatate şina tramvai, reţea de contact, 7 km de cabluri curent continuu, modernizare sistem tracţiune și elemente de siguranță energetică”, a explicat Ion Dedu, director în Primaria București.
Testele ar putea fi, însă, făcute degeaba. Asta, dacă instanţa va decide definitiv ca Hala Matache să fie reamplasată pe locul iniţial. Deşi considerată monument istoric, clădirea a fost demolată în martie 2013. Primarul general speră totuşi ca la recurs judecătorii să nu oblige municipalitatea să repună Hala Matache pe amplasamentul iniţial.
„Ar fi o aberaţie, iar cine ar hotărî în felul ăsta să o execute el şi o să-şi primească pedeapsa de la cetăţeni”, a declarat Sorin Oprescu.
Artera pe care s-au făcut testele va face legătura între Piața Victoriei și Gara Progresul şi va fi o alternativă pentru Calea Victoriei și bulevardul Magheru. Şoseaua va avea câte două benzi pe sens și piste pentru bicilciști. Lucrările la bulevard au început în 2009 şi au costat 38 de milioane de euro. Autoritățile spun că în câteva zile artera va fi deschisă circulației.