La ce se uită companiile când analizează CV-urile

Data publicării:
CompanieComputer

Dacă eşti în căutarea unei noi slujbe, să trimiţi sute de CV-uri pe adresele companiilor nu este de ajuns sau cel puţin nu te diferenţiază de toţi ceilalţi aplicanţi care pot face acelaşi lucru. Important este să aduci plus-valoare informaţiilor despre sine, iar asta o poţi face cu ajutorul internetului. În spaţiul virtual se găsesc o sumedenie de instrumente de autopromovare cu care-ţi poţi construi un brand personal. Mergi dincolo de site-urile de recrutare de tip Ejobs, BestJobs sau MyJob şi fă-ţi profil pe site-urile serioase de socializare profesională, ca LinkedIn. Aici este spaţiul în care îţi poţi pune în valoare CV-ul.

În cazul acestor site-uri, trei elemente sunt extrem de importante: titlul funcţiei deţinute în prezent, poza şi informaţiile despre specializări.

Poate cea mai comuna greşeală este că utilizatorul pur şi simplu copiază informaţiile din CV şi le trece în pagina de profil.

Nu este însă suficient, pentru că angajatorul vrea să ştie mai precis de ce proiecte te-ai ocupat, ce rezultate ai avut, care a fost impactul muncii tale. Nu te feri de cuvinte tari şi chiar de ceva laudă de sine, dar fără exagerări. De foarte mare ajutor sunt şi testimonialele pe care le pot oferi colegii şi foştii şefi. Astfel, viitorul angajator va avea o mai mare siguranţă că eşti un om apreciat la locul de muncă.

Extrem de importante sunt conexiunile pe care ţi le faci în reţeaua profesională de socializare. Nu poţi ajunge direct la managerul companiei decât dacă întâi te împrieteneşti cu subordonaţii lui. Aşa vei putea intra în contact cu viitorul angajator şi îţi vei putea cunoaşte, virtual, şi colegii. Poate vei avea chiar surpriza să găseşti pe cineva cunoscut, care poate să-ţi dea informaţii din interiorul companiei şi care să-ţi facă o recomandare pentru manageri.

Documentarea pe internet te ajută totodată să-ţi dai seama şi cine este persoana care ar putea să-ţi devină şef direct. Aşa vei ajunge să-l cunoşti mai bine, să găseşti eventualele puncte comune, precum hobby-uri sau preferinţele în materie de lectură.

Dacă tot foloseşti reţelele online pentru a-ţi face conexiuni, bine ar fi ca atunci când ai ocazia să împărtăşeşti informaţii interesante din domeniul de activitate cu ceva comentarii personale. Un simplu link dat către un articol de presa nu spune însă prea multe despre modul în care vezi acel subiect. Dincolo de promovarea online, poate cel mai important lucru este onestitatea. Orice ambalaj poate fi facut să arate bine, dar el trebuie să învelească un conţinut de bună calitate.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Detalii cumplite! Ce a făcut-o pe ursoaică să renunţe la atacul din Predeal. Cum l-a sfâşiat pe şeful...
Digi FM
A fost ridicat premiul de peste 6 milioane de euro de la Loto 6/49. Cine este câştigătorul
Pro FM
Cum se menține Anca Țurcașiu în formă. Imaginile care au stârnit comentarii: „Ești femeie la peste 50 de ani...
Film Now
Pierce Brosnan, grijuliu și protector, alături de frumoasa sa nepoată, Isabella. Tânăra de 26 de ani este...
Adevarul
Cât de realistă este „umbrela nucleară” propusă de Macron pentru a apăra Europa de amenințarea rusă
Newsweek
Se alimentează cardul de energie. Ce pensie trebuie să ai ca să iei banii? Când se dau? Și ce sumă
Digi FM
Cum a convins-o Salman Khan pe Iulia Vântur să se apuce de muzică în India: "Mi-au trebuit ani să dovedesc...
Digi World
De ce este laptele alb? Răspunsul surprinzător pe care nu îl știai și explicația științifică pe înțelesul...
Digi Animal World
Momentul când o cățelușă imploră ajutor după ce puiul ei a fost lovit de o mașină: „A fost prima dată când...
Film Now
Helen Mirren critică franciza James Bond: „Nu mi-a plăcut niciodată”. Este însă fanul unui actor anume...
UTV
Connect-R îi cere scuze lui Tudor Chirilă. „Nu vreau ca el să rămână cu această etichetă de om care...