„Dacă reuşim să implementăm acest masterplan, vom avea cea mai bună reţea de drumuri judeţene din România”, afirmă Daniel Minciună, director al Direcției Judeţene de Administrare a Drumurilor şi Podurilor Iaşi.
Din cei 516 kilometri de drumuri judeţene care trebuie asfaltate în tot judeţul Iaşi, 385 de kilometri sunt pietruiţi, iar 100 de kilometri sunt din pământ. Iar restul sunt mai mult gropi decât asfalt. Firesc, dacă ne gândim că şoselele nu au mai fost asfaltate de 25 de ani.
În comuna Dagâţa, la 66 kilometri distanţă de Iaşi, nu există niciun metru pătrat de asfalt. Localnicii sunt furioşi. Şi-au distrus maşinile şi au fost nevoiţi să plătească reparaţiile din buzunarul lor.
Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii intrajudeţene ar urma să aibă loc până în anul 2020, dacă autorităţile reuşesc să acceseze fonduri europene. Specialiştii atrag atenţia asupra modului în care ar trebui să fie făcute lucrările, dar şi asupra materialelor care vor fi folosite.
Şefii judeţului Iaşi au ales drumurile care trebuie asfaltate în regim de urgenţă în funcţie de criterii cum ar fi numărul locuitorilor din zonă sau potenţialul turistic.