80% din tramvaiele din Bucureşti ar trebui duse la casat. Sunt ruginite, nu au aer condiţionat şi nici facilităţi pentru călătorii cu dizabilităţi.
„Acum, dacă ar fi, prin absurd, am nevoie de 400 de tramvaie noi”, spune Sprin Oprescu.
Problema este că bugetul Primăriei Capitalei nu poate suporta înnoirea parcului RATB. Un tramvai din import costă peste două milioane de euro. Dublu faţă de unul românesc. Soluţia autohtonă nu este însă pe placul primarului general. Sorin Oprescu nu crede că uzina RATB poate asigura necesarul de tramvaie: „Dânşii îmi spun că vor să facă 20 de tramvaie pe an. Asta este o glumă. Orice fabrică mare de tot nu poate să construiască mai mult de 15 tramvaie pe an”.
Uzina RATB din Bucureşti a livrat în ultimul deceniu 15 tramvaie noi. Potrivit RATB, în Bucureşti sunt 481 de tramvaie, care circulă pe 23 de linii, întinse pe trasee de 229 de kilometri de cale dublă. Primul tramvai electric din Bucureşti a circulat pe 9 decembrie 1894 pe traseul Cotroceni - Obor. Liniile de tramvai au apărut în 1871, când bucureştenii au putut călători în premieră cu tramvaie tractate de cai.