O călătorie cu trenul din Gara de Nord până în sudul Capitalei, la gara Progresul va dura 40 de minute şi va costa 4,5 lei. Este promisiunea pe care o face acum ministrul Transporurilor. Acum, pe şosea, acelaşi drum se parcurge cu noroc într-o oră. Trenul pe care autorităţile vor să îl introducă din februarie anul viitor va opri în stații precum Bragadiru, Chiajna și Domnești. Planurile autorităţilor pentru centura feroviară a Bucureştiului nu se opresc aici. Până la finalul lui 2018 vor să mai investească în şinele care înconjoară Capitala 20 de milioane de euro. De toate lucrările se vor ocupa angajaţii de la CFR.
Casele de bilete din Gara Progresul sunt închise de 11 ani. S-ar putea redeschide însă din februarie anul viitor. Autorităţile vor să introducă trenuri care să lege această staţie de Gara de Nord din Capitală.
Cu 200.000 de euro, şefii din Transporturi vor să igienizeze cele nouă staţii existente şi să construiască încă șapte puncte de oprire, cu peron acoperit.
Va fi construită inclusiv o pasarelă peste şoseaua de centură a Capitalei, la Măgurele.
„Biletul de la Gara de Nord la Gara Progresul - 4,4 lei. 30-35 de minute fără oprire, deci 40 cu tot cu opririle în staţii. Vorbim despre un bazin de populaţie de 600.000 de locuitori care ar putea beneficia”, spune Sorin Buşe, ministrul Transporturilor.
„Linia se prezintă într-o stare foarte bună. Putem circula cu 100 de kilometri la oră”, a spus Marius Chiper, director CFR SA.
În zona Domneşti intenţiile bune ale celor de la Transporturi ar putea da piept cu realitatea din trafic. În lipsa unui sens giratoriu suspendat, circulaţia pe şoseua de centură are toate şansele să se blocheze. Şi asta deoarece şoferii care vor să intre în Capitală vor trebui să aştepte trecerea trenurilor. Iar acestea vor circula des: din sfert în sfert de oră.
Tot din februarie anul viitor vor fi trenuri şi între Gara de Nord şi Pantelimon. Autorităţile vor să construiască şi staţii intermodale şi să lege trenul de metrou la Preciziei, Pipera şi Berceni. Investiţia este estimată la 5 milioane de euro.
„Cel mai dificil segment face legătura între staţia Pantelimon şi staţia Jilava. Acolo nu s-a mai circulat demult, nici măcar cu trenuri de marfă, şi este nevoie de o reabilitare în alte condiţii”, spune Marius Chiper.
Pe acest tronson, trenurile nu vor circula mai devreme de noiembrie 2018, după reparaţii ale şinei de 15 milioane de euro.